Axalta prezentuje zaawansowane, nowatorskie lakiery do pojazdów autonomicznych na targach SURCAR 2021 w Cannes
Mercedes-Benz i Axalta wspólnie wygłaszają prezentację na temat optymalizacji systemów lakierniczych i powłok do tworzyw sztucznych pod kątem radarów działających z częstotliwością 77 GHz
Axalta (NYSE: AXTA), wiodący globalny dostawca lakierów ciekłych i proszkowych, prezentuje swoje lakiery samochodowe dla rozwijającego się rynku pojazdów autonomicznych podczas 31. konferencji SURCAR, poświęconej lakiernictwu samochodowemu. Wydarzenie odbywa się w Cannes w dniach 1–2 lipca 2021 r. i gromadzi ekspertów i influencerów z branży motoryzacyjnej i lakierniczej z całego świata. W ramach globalnego zaangażowania w tworzenie coraz bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych motywem przewodnim tegorocznej konferencji SURCAR są pojazdy elektryczne oraz autonomiczne.
Hassine Sioud, Group Vice President, Mobility w Axalta na Europę, Bliski Wschód i Afrykę: – Wraz z ewolucją mobilności pojawia się potrzeba stosowania zaawansowanych lakierów, które poza walorami estetycznymi i ochroną sprzyjają także ekonomii pracy silników i podzespołów elektrycznych, a także m.in. ułatwiają projektowanie pojazdów, nawigację oraz dbają o bezpieczeństwo pasażerów.
Marka Axalta Mobility Coatings, która narodziła się w kwietniu 2021 roku i skupia się na nowych rynkach transportowych, m.in. pojazdach autonomicznych i elektrycznych, aktywnie uczestniczy w konferencji SURCAR. Eksperci firmy prezentują zaawansowane właściwości lakierów Axalta dla ewoluującej branży transportowej. Pokazują rownież jak najnowsze technologie powlekania wpływają na działanie czujników stosowanych w pojazdach autonomicznych.
Dr Neil Murphy, Color Science Team Manager w Axalta, który specjalizuje się w produktach dla samochodów autonomicznych, wygłasza wraz z ekspertami firmy Mercedes-Benz prezentację na temat systemów lakierniczych i powłok do tworzyw sztucznych dopasowanych do czujników radarowych operujących z częstotliwością 77 GHz. Prelegenci podkreślają, jak ważne jest modelowanie wielowarstwowe do szacowania skuteczności radarów, maksymalizacji transmisji fal emitowanych przez radar i minimalizacji refleksyjności powłok. Omawiają także zagadnienie optymalizacji powlekanych części z tworzyw sztucznych pod kątem bezpiecznej i skutecznej pracy czujników.
Czujniki w samochodach stanowią kluczowy element różnych systemów, np. asystenta pasa ruchu, systemu wykrywania kolizji, aktywnego tempomatu czy systemu ostrzegania o pojazdach w martwym punkcie. Axalta blisko współpracuje z ekspertami firmy Mercedes-Benz: fizykami, chemikami, projektantami i kolorystami nad systemami modelowania pracy radarów, dzięki którym możliwe będzie tworzenie narzędzi zaspokajających coraz bardziej złożone potrzeby rynku pojazdów autonomicznych.
Wyniki badań nad systemami lakierowania nadwozia i tworzyw sztucznych zostały zaprezentowane podczas warsztatów: Nowe materiały i procesy lakiernicze, które odbyły się 1 lipca w Hotelu Barriere Le Majestic. Raport będzie też dostępny online. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.surcar-europe.com.
Więcej informacji na temat marki Axalta Mobility Coatings można znaleźć na stronie www.axalta.com/mobility.
Źródło: Axalta