Automechanika Frankfurt 2026 z nowym sojuszem Classic Alliance
Messe Frankfurt Exhibition GmbH_Pietro SuteraAutomechanika Frankfurt, jedna z najważniejszych światowych imprez targowych branży motoryzacyjnej, szykuje na edycję 2026 nową inicjatywę – Classic Alliance. To pierwsza sieć biznesowa, której celem jest połączenie rynku wtórnego z sektorem pojazdów klasycznych i kolekcjonerskich. Pomysł ma integrować wiedzę wystawców i pokazać możliwości, jakie niesie ten szybko rosnący segment – zwłaszcza dla warsztatów i handlu częściami.
Nowy projekt wspierają partnerzy tacy jak FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) – największa na świecie organizacja zrzeszająca miłośników pojazdów zabytkowych – oraz firmy Bosch, DAT, Eucon i ROWE.
Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w branży, zainteresowanie udziałem w targach pozostaje rekordowe. Jak podkreśla Olaf Mußhoff, dyrektor Automechanika Frankfurt, nigdy wcześniej tak wiele firm nie potwierdziło obecności z tak dużym wyprzedzeniem. Szczególnie duży popyt widać w sektorze napraw powłok lakierniczych i karoserii – 80% powierzchni hali 11 zostało zarezerwowane na rok przed imprezą. Wśród wystawców znajdą się m.in. 3M, Axalta, BASF Coatings, Würth, Mirka i SATA.
Inicjatywa B2B Classic Car Network ma wprowadzić porządek w rozproszonym rynku pojazdów klasycznych i supersamochodów, którego wartość liczona jest w miliardach euro. Uczestnicy nowej sieci zyskają dostęp do analiz branżowych, ekskluzywnych wydarzeń oraz nowych możliwości współpracy w sektorze przemysłowym, handlowym i usługowym.
Rejestracja jest już otwarta na stronie automechanika.com/classic-network
Podczas targów, które odbędą się w dniach 8–12 września 2026 r., społeczność Classic Alliance spotka się codziennie w hali 11 podczas tzw. happy hour.
Zaplanowano też bogaty program towarzyszący, koordynowany przez Jürgena Booka – eksperta w dziedzinie renowacji lakierów i pasjonata klasyków z ponad 45-letnim doświadczeniem. Jednym z punktów programu będzie wręczenie nagrody „Golden Classic” magazynu Auto Bild Klassik 8 września.
Jak podkreśla Michael Johannes, menedżer marki Automechanika, łączenie przedstawicieli przemysłu, warsztatów i handlu to DNA tych targów. Jego zdaniem inicjatywa Classic Alliance ma szansę wnieść istotny wkład w rozwój segmentu pojazdów klasycznych także poza Niemcami.
Rosnące zainteresowanie pojazdami zabytkowymi wiąże się z nowymi wyzwaniami – problemami z dostępnością części zamiennych, utrzymaniem kompetencji fachowych czy brakiem odpowiednich szkoleń. Dla wielu warsztatów klasyki stanowią dotąd marginalny obszar działalności, tymczasem mogą być źródłem dodatkowych przychodów – w renowacji, konserwacji, dostawach części i usługach specjalistycznych. Nowy sojusz ma wzmocnić pozycję profesjonalistów w tej dziedzinie i ułatwić im współpracę w ramach globalnej sieci.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
FIVA, strategiczny partner projektu, zrzesza kluby z ponad 70 krajów, skupiając łącznie ponad dwa miliony członków. Jak podkreśla jej prezes Tiddo Bresters, partnerstwo z Automechaniką potwierdza rosnący potencjał rynku pojazdów zabytkowych, który może też stać się atrakcyjnym kierunkiem kariery dla młodych ludzi.
Z kolei Michael Mack, dyrektor Bosch Classic, zapowiada prezentację pełnej oferty produktów i usług dla klasyków podczas Automechaniki 2026, podkreślając znaczenie nowej sieci dla rozwoju tej części rynku.
Przedstawiciele pozostałych partnerów zwracają uwagę na rosnącą profesjonalizację segmentu klasyków. Eucon wskazuje na potrzebę lepszej analizy danych rynkowych, DAT na rolę wiarygodnych wycen i wartości pojazdów, a ROWE – na znaczenie odpowiednich środków smarnych i pielęgnacyjnych, dostosowanych do specyfiki starszych konstrukcji.
Wszystko wskazuje na to, że Classic Alliance stanie się jednym z kluczowych punktów Automechaniki Frankfurt 2026, łącząc tradycję z nowoczesnością i otwierając nowe perspektywy dla warsztatów, dostawców części i miłośników motoryzacyjnej historii.
Źródło: Messe Frankfurt Exhibition GmbH








