Automechanika 2022 – nowe formaty, bogaty program
W dn. 13–17 września br., po 4 latach przerwy spowodowanej m.in. pandemią koronawirusa, powrócił do Frankfurtu motoryzacyjny rynek wtórny. W ciągu 5 dni na targach pojawiło się 78 tys. odwiedzających (profesjonalistów z branży motoryzacyjnej) reprezentujących 175 krajów.
Na tegorocznej Automechanice można było zapoznać się z ofertą 2804 firm z 70 krajów, co podkreśla silny międzynarodowy charakter tych targów.
Na uwagę zasługuje fakt, że aż 153 wystawców pochodziło z Polski.
Warsztaty motoryzacyjne i sprzedawcy detaliczni, przed którymi stoją poważne wyzwania, jakie niesie dla branży motoryzacyjnej przyszłość, mogli zapoznać się z nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie cyfryzacji, regeneracji, alternatywnych systemów napędowych i elektromobilności. Po raz pierwszy w ofercie targów znalazło się ponad 350 wydarzeń, w tym prezentacje nowych uczestników rynku oraz bezpłatne warsztaty dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej.
Prezesi czołowych kluczowych graczy zaprezentowali się na imprezie CEO Breakfast sponsorowanej przez ZF Aftermarket pierwszego dnia targów. Podczas interaktywnej dyskusji z udziałem publiczności kierowcy Formuły 1 Mika Häkkinen i Mark Gallagher podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat branży, która zmienia się szybciej niż kiedykolwiek.
Powrót do przedpandemicznej formuły targów pokazał, że forma bezpośrednich spotkań ma swoją ponadczasową wartość. Nawet w obecnych coraz bardziej cyfrowych czasach bezpośredni kontakt z człowiekiem, możliwość obejrzenia na żywo prezentowanych na stoiskach produktów, szansa poszerzenia swojej specjalistycznej wiedzy podczas branżowych spotkań i szkoleń daje olbrzymią jakość.
Z pewnością wielu specjalistów i dostawców dla branży motoryzacyjnej będzie z niecierpliwością czekać na kolejną możliwość spotkań na międzynarodowym poziomie podczas następnej edycji targów Automechanika, która odbędzie się w terminie 10–14.09.2024 r.
Kliknij w zdjęcia, aby przejść do galerii.
Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Jens Liebchen
Messe Frankfurt Exhibition GmbH / Pietro Sutera