Autohero łączy siły z Kartami Ratowniczymi

Autohero łączy siły z Kartami Ratowniczymi Autohero

Autohero dołącza do ogólnopolskiej akcji "Karta Ratownicza w Pojeździe". Kampania, której patronuje Związek Dealerów Samochodów i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, ma na celu zwiększenie efektywności pracy służb ratowniczych podczas wypadków samochodowych.  W ramach akcji wszystkie samochody sprzedawane przez Autohero w Polsce są wyposażone w taką kartę ratowniczą od 5 grudnia. Start kampanii ,,Autohero & Karty Ratownicze” koreluje z rozpoczęciem się trudniejszych warunków na drogach, ze względu na opady śniegu, gołoledź oraz słabszą widoczność.

Karta Ratownicza to z pozoru zwykła kartka papieru formatu A4, na której znajduje się schemat pojazdu z najważniejszymi dla służb ratowniczych elementami, takimi jak rozmieszczenie wzmocnień nadwozia, umiejscowienie poduszek bezpieczeństwa, czy lokalizacja akumulatora. Umieszcza się ją za osłoną przeciwsłoneczną samochodu, a naklejka umieszczona na przedniej szybie informuje ratownika o obecności kartki w samochodzie.

Jak mówi Rzecznik Prasowy Państwowej Straży Pożarnej st. bryg. mgr inż. Karol Kierzkowski: ,,Karta ratownicza to bezcenne informacje dla służb ratowniczych”.

To niezwykle istotna informacja w kontekście współczesnych, nowszych samochodów, które są wykonane z trwalszych materiałów konstrukcyjnych oraz różnią się napędem. Skuteczna akcja ratownicza wymaga świadomości zagrożeń oraz szybkości reakcji. Cieszymy się że tak ważny gracz jak Autohero będzie teraz jeszcze bardziej dbać o bezpieczeństwo swoich klientów – jak dodaje Paweł Tuzinek, Prezes Związku Dealerów Samochodów.

Badanie przeprowadzone przez ADAC (największy niemiecki klub motoryzacyjny) dla Fundacji FIA na rzecz Samochodów i Społeczeństwa wykazało, że służby ratownicze spotykające się z Kartą Ratowniczą pod osłoną przeciwsłoneczną po stronie kierowcy były w stanie wydobyć ofiarę wypadku z pojazdu prawie 30% szybciej.

Bezpieczeństwo w branży motoryzacyjnej powinno być najważniejszym priorytetem dla każdego. Wiąże się ono z ochroną życia i zdrowia ludzi, zmniejszeniem liczby wypadków samochodowych i po prostu pomocą w uczynieniu tego świata bezpieczniejszą przestrzenią dla wszystkich. W Autohero kierujemy się tymi wartościami, pamiętając o naszej roli wiodącego w Europie sklepu internetowego z używanymi samochodami. Oprócz cyfrowej wygody i oferowania najlepszych usług, zawsze stawiamy na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i jakość naszych produktów. Kampania rusza tuż przed oficjalnym rozpoczęciem tegorocznej zimy, okresu, który może być szczególnie niebezpieczny dla kierowców – mówi Marcin Kowalik, dyrektor sprzedaży w Autohero Polska.

Jak się okazuje to nie pierwsza wspólna inicjatywa Autohero i Związku Dealerów Samochodowych. Autohero przystąpiło w tym roku także do kampanii ZDS realizowanej pod nazwą: "Sprawdzony niekręcony". Zgodnie z regulaminem akcji,  jeśli nabywca udowodni, że samochód miał przed transakcją cofnięty licznik, sprzedawca musi nie tylko zwrócić mu pieniądze za samochód (co wynika w większości przypadków przepisów prawa), ale także zapłacić karę umowną w wysokości 1000 złotych.

Źródło: Autohero

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę