Auto Partner z rekordowymi przychodami w 2025 roku: 3,4 mld zł po trzech kwartałach
Auto PartnerGrupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych na polskim rynku, w trzech kwartałach 2025 r. zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 3,4 mld zł, co oznacza wzrost o 7,5% rok do roku. Wynik EBITDA Grupy wyniósł 251,1 mln zł (+1,8% r/r), a zysk netto 146,4 mln zł (-0,7% r/r).
Przygotowania do uruchomienia nowego centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu wchodzą w końcową fazę. Start działalności centrum, zaplanowany jest na przełom 2025 i 2026 roku i otworzy Grupie drogę do przyspieszenia wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych.
W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Grupa konsekwentnie wzmacniała swoją pozycję rynkową. Rekordowy poziom przychodów został osiągnięty pomimo utrzymującej się presji deflacyjnej w branży części samochodowych. Marża brutto ze sprzedaży ukształtowała się lekko poniżej poziomu z analogicznego okresu roku ubiegłego (26% wobec 26,9%), co było efektem zarówno wspomnianej deflacji, jak i utrzymującej się silnej konkurencji cenowej. Dzięki konsekwentnej kontroli kosztów i dalszej optymalizacji procesów Grupa utrzymała dobrą efektywność finansową oraz stabilną płynność, co umożliwia kontynuację kluczowych inwestycji – w tym rozwoju marek własnych i automatyzacji logistyki. Z kolei sprzedaż zagraniczna rozwijała się w solidnym tempie, wzmacniając realizację strategii ekspansji na rynkach międzynarodowych. Rosnąca skala działania, dobra współpraca z partnerami i poprawiająca się efektywność operacyjna wspierają dalszy rozwój Grupy i tworzy pozytywne perspektywy na przyszłość – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.
Po dziewięciu miesiącach 2025 r. sprzedaż w Polsce odpowiadała za 49,2% całkowitych obrotów i wyniosła niecałe 1,7 mld zł, rosnąc o 5,6% w ujęciu rocznym. Eksport, mający 50,8% udziałów w przychodach, zwiększył się o 9,4% i sięgnął ponad 1,7 mld zł. Głównym kierunkiem zbytu Grupy pozostaje Unia Europejska, gdzie dostawy realizowane są zarówno z magazynu centralnego w Bieruniu, jak i z hubów w Pruszkowie i Poznaniu.
W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. struktura sprzedaży Grupy pozostała wzrostowa, z porównywalnym udziałem rynku krajowego i eksportowego. Tempo wzrostu sprzedaży zagranicznej (+9,4%r/r) było wyższe niż dynamika zanotowana na rynku krajowym (+5,6% r/r). Zbliżamy się jednocześnie do uruchomienia nowego centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu, które stanie się jednym z kluczowych elementów zwiększania efektywności operacyjnej Grupy. Obiekt, położony przy granicy z Niemcami i Czechami, m.in. skróci czas dostaw na rynki zachodnioeuropejskie. Spodziewamy się, że inwestycja ta przełoży się na stopniową, dalszą poprawę parametrów logistycznych i jeszcze lepszą jakość obsługi, wspierając dalszy wzrost Grupy w nadchodzących kwartałach – mówi Piotr Janta, Wiceprezes Zarządu Auto Partner S.A.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Wybrane dane finansowe po okresie 1-3Q 2025
| 3Q 2025 | 3Q 2024 | Zmiana % | 1-3Q 2025 | 1-3Q 2024 | Zmiana | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Przychody ze sprzedaży | 1 136 474 | 1 060 829 | 7,1% | 3 350 980 | 3 117 671 | 7,5% |
| Sprzedaż w Polsce | 563 592 | 543 118 | 3,8% | 1 650 087 | 1 562 377 | 5,6% |
| Sprzedaż zagraniczna | 572 882 | 517 711 | 10,7% | 1 700 893 | 1 555 294 | 9,4% |
| Zysk brutto ze sprzedaży | 294 023 | 282 908 | 3,9% | 872 845 | 840 071 | 3,9% |
| Rentowność brutto na sprzedaży | 25,9% | 26,7% | -0,8 p.p. | 26,0% | 26,9% | -0,9 p.p. |
| EBITDA | 83 554 | 84 899 | -1,6% | 251 068 | 246 583 | 1,8% |
| Rentowność EBITDA | 7,4% | 8,0% | -0,6 p.p. | 7,5% | 7,9% | -0,4 p.p. |
| EBIT | 70 821 | 71 248 | -0,6% | 209 125 | 205 751 | 1,6% |
| Rentowność EBIT | 6,2% | 6,7% | -0,5 p.p. | 6,2% | 6,6% | -0,4 p.p. |
| Zysk netto | 49 192 | 50 175 | -2,0% | 146 364 | 147 424 | -0,7% |
| Rentowność netto | 4,3% | 4,7% | -0,4 p.p. | 4,4% | 4,7% | -0,3 p.p. |
Pozytywny początek czwartego kwartału
Grupa w październiku kontynuuje pozytywną dynamikę sprzedaży. W minionym miesiącu przychody przekroczyły 402 mln zł, co oznacza wzrost o 5,4% rok do roku. Z kolei po dziesięciu miesiącach 2025 r., sprzedaż Grupy sięgnęła – według szacunków – ponad 3,75 mld zł, notując wzrost o 7,3% w ujęciu rocznym. Osiągnięte rezultaty potwierdzają dobrą kondycję biznesową Grupy oraz skuteczność realizowanej strategii handlowej.
Źródło: Auto Partner S.A.









