Auto Partner z rekordowymi przychodami w 2025 roku: 3,4 mld zł po trzech kwartałach

Auto Partner: 3,4 mld zł przychodów i nowe centrum Auto Partner

Grupa Auto Partner, jeden z największych dystrybutorów części samochodowych na polskim rynku, w trzech kwartałach 2025 r. zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 3,4 mld zł, co oznacza wzrost o 7,5% rok do roku. Wynik EBITDA Grupy wyniósł 251,1 mln zł (+1,8% r/r), a zysk netto 146,4 mln zł (-0,7% r/r).

Przygotowania do uruchomienia nowego centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu wchodzą w końcową fazę. Start działalności centrum, zaplanowany jest na przełom 2025 i 2026 roku i otworzy Grupie drogę do przyspieszenia wzrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych.

Powiązane firmy

Auto Partner S.A.

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Grupa konsekwentnie wzmacniała swoją pozycję rynkową. Rekordowy poziom przychodów został osiągnięty pomimo utrzymującej się presji deflacyjnej w branży części samochodowych. Marża brutto ze sprzedaży ukształtowała się lekko poniżej poziomu z analogicznego okresu roku ubiegłego (26% wobec 26,9%), co było efektem zarówno wspomnianej deflacji, jak i utrzymującej się silnej konkurencji cenowej. Dzięki konsekwentnej kontroli kosztów i dalszej optymalizacji procesów Grupa utrzymała dobrą efektywność finansową oraz stabilną płynność, co umożliwia kontynuację kluczowych inwestycji – w tym rozwoju marek własnych i automatyzacji logistyki. Z kolei sprzedaż zagraniczna rozwijała się w solidnym tempie, wzmacniając realizację strategii ekspansji na rynkach międzynarodowych. Rosnąca skala działania, dobra współpraca z partnerami i poprawiająca się efektywność operacyjna wspierają dalszy rozwój Grupy i tworzy pozytywne perspektywy na przyszłość – mówi Aleksander Górecki, Prezes Zarządu Auto Partner S.A.

Po dziewięciu miesiącach 2025 r. sprzedaż w Polsce odpowiadała za 49,2% całkowitych obrotów i wyniosła niecałe 1,7 mld zł, rosnąc o 5,6% w ujęciu rocznym. Eksport, mający 50,8% udziałów w przychodach, zwiększył się o 9,4% i sięgnął ponad 1,7 mld zł. Głównym kierunkiem zbytu Grupy pozostaje Unia Europejska, gdzie dostawy realizowane są zarówno z magazynu centralnego w Bieruniu, jak i z hubów w Pruszkowie i Poznaniu. 

W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. struktura sprzedaży Grupy pozostała wzrostowa, z porównywalnym udziałem rynku krajowego i eksportowego. Tempo wzrostu sprzedaży zagranicznej (+9,4%r/r) było wyższe niż dynamika zanotowana na rynku krajowym (+5,6% r/r). Zbliżamy się jednocześnie do uruchomienia nowego centrum logistyczno-magazynowego w Zgorzelcu, które stanie się jednym z kluczowych elementów zwiększania efektywności operacyjnej Grupy. Obiekt, położony przy granicy z Niemcami i Czechami, m.in. skróci czas dostaw na rynki zachodnioeuropejskie. Spodziewamy się, że inwestycja ta przełoży się na stopniową, dalszą poprawę parametrów logistycznych i jeszcze lepszą jakość obsługi, wspierając dalszy wzrost Grupy w nadchodzących kwartałach – mówi Piotr Janta, Wiceprezes Zarządu Auto Partner S.A.

Wybrane dane finansowe po okresie 1-3Q 2025

 3Q 20253Q 2024Zmiana %1-3Q 20251-3Q 2024Zmiana
Przychody ze sprzedaży1 136 4741 060 8297,1%3 350 9803 117 6717,5%
Sprzedaż w Polsce563 592543 1183,8%1 650 0871 562 3775,6%
Sprzedaż zagraniczna572 882517 71110,7%1 700 8931 555 2949,4%
Zysk brutto ze sprzedaży294 023282 9083,9%872 845840 0713,9%
Rentowność brutto na sprzedaży25,9%26,7%-0,8 p.p.26,0%26,9%-0,9 p.p.
EBITDA83 55484 899-1,6%251 068246 5831,8%
Rentowność EBITDA7,4%8,0%-0,6 p.p.7,5%7,9%-0,4 p.p.
EBIT70 82171 248-0,6%209 125205 7511,6%
Rentowność EBIT6,2%6,7%-0,5 p.p.6,2%6,6%-0,4 p.p.
Zysk netto49 19250 175-2,0%146 364147 424-0,7%
Rentowność netto4,3%4,7%-0,4 p.p.4,4%4,7%-0,3 p.p.

Pozytywny początek czwartego kwartału

Grupa w październiku kontynuuje pozytywną dynamikę sprzedaży. W minionym miesiącu przychody przekroczyły 402 mln zł, co oznacza wzrost o 5,4% rok do roku. Z kolei po dziesięciu miesiącach 2025 r., sprzedaż Grupy sięgnęła – według szacunków – ponad 3,75 mld zł, notując wzrost o 7,3% w ujęciu rocznym. Osiągnięte rezultaty potwierdzają dobrą kondycję biznesową Grupy oraz skuteczność realizowanej strategii handlowej.

Źródło: Auto Partner S.A.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę