Audi poszerza rodzinę Gran Turismo

Audi e-tron GT quattro uzupełnia istniejącą rodzinę GT, obejmującą modele S e-tron GT, RS e-tron GT oraz RS e-tron GT performance. Pojazd oferuje moc systemową 370 kW. Dzięki pojemności baterii wynoszącej 105 kWh brutto i zasięgowi do 622 kilometrów, Audi e-tron GT quattro jest idealnie przygotowany do codziennego użytkowania.
Model bazowy wyróżnia się imponującą mocą ładowania do 320 kW. Oznacza to, że potrzebne są jedynie krótkie przerwy na ładowanie – w zaledwie dziesięć minut można uzupełnić energię na przejechanie około 285 kilometrów. Pełna moc ładowania akumulatora wysokonapięciowego jest dostępna w rozszerzonym zakresie temperatur. Planer trasy e-tron automatycznie przygotowuje układ magazynowania energii, zapewniając tym samym najlepszą możliwą wydajność ładowania.
Język projektowania
Duże koła, smukła sylwetka nawiązująca do modeli coupé i wydłużony rozstaw osi zapewniają sportowe proporcje pojazdu. Niski współczynnik oporu powietrza cX wynoszący 0,24 oraz sterowane wloty powietrza zapewniają imponującą efektywność przy niewielkim hałasie jazdy – idealne do relaksującej podróży.
Z przodu czarna maska podkreśla odwróconą osłonę Singleframe w kolorze nadwozia, z tyłu zaś elegancko zaprojektowany dyfuzor z pionowymi płetwami stanowi wyraziste wykończenie.

Smukła linia dachu nadaje pojazdowi dynamiczny kontur. Umieszczony w podwoziu akumulator wysokonapięciowy ma strategicznie rozmieszczone wgłębienia, które zapewniają większą przestrzeń na nogi i zapewniają wygodne siedzenie dla wszystkich podróżujących. Kierowca i pasażer z przodu siedzą na regulowanych w ośmiu kierunkach fotelach sportowych ze zintegrowanymi zagłówkami, które są szczególnie wygodne podczas długich podróży. Oparcie tylnego siedzenia można częściowo lub całkowicie złożyć, aby można było przechowywać sprzęt sportowy w bagażniku o pojemności 405 litrów. Dostępny jest również przedni bagażnik o pojemności 77 litrów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Precyzyjna kontrola napędu
Inteligentny system quattro błyskawicznie rozdziela moment napędowy między przednią i tylną oś, zapewniając optymalną przyczepność niezależnie od warunków i nawierzchni. W tym celu system analizuje sytuację na drodze i odpowiednio dostosowuje rozdział mocy. Precyzyjna kontrola napędu osiągana jest w zaledwie kilka milisekund. Audi e-tron GT quattro waży około 30 kilogramów mniej niż model S, co korzystnie wpływa zarówno na dynamikę, jak i zużycie energii.
Źródło: Audi AG