200 tysięcy silników

PSA
7.4.2015

W odpowiedzi na znaczący wzrost popytu na trzycylindrowe silniki benzynowe EB Turbo PureTech, w które są wyposażone najbardziej popularne modele PSA Peugeot Citroën, firma zapowiada utworzenie nowej jednostki produkcyjnej w zakładzie w Trémery w departamencie Mozela.

Decyzja ta została podjęta przez Komitet Wykonawczy Grupy w dniu 26 marca w oparciu o dane z badania konkurencyjności (dotyczące jakości, kosztów i inwestycji) przeprowadzonego w 2014 roku i obejmującego całość europejskiej infrastruktury przemysłowej PSA Peugeot Citroën.

Modułowy, wydajny silnik trzycylindrowy, w który wyposażone są Peugeot 208, 308, 2008 i 3008, Citroën C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, jak również DS 3 i DS 4 pozwala ograniczyć średnio o 18% zużycie paliwa i emisję CO2 w stosunku do cenionych na rynku wersji silników EP „Prince” bez doładowania.

PSA Peugeot Citroën zawdzięcza swoją pozycję lidera w Europie pod względem niskiej emisji CO2 wynoszącej 110,3 g/km w 2014 r. umiejętnościom konstruktorów Grupy, którzy w przypadku trzycylindrowych silników benzynowych EB Turbo PureTech niebywale obniżyli zużycie paliwa do około 4 litrów/100 km (95 g CO2 /km), a w przypadku silnika Diesel Blue HDi nawet do 3 litrów/100 km. Dzięki temu właśnie silnikowi Peugeot 208 diesel HDi wyznacza nowe standardy na rynku – emituje jedynie 79 g CO2 /km.

W Trémery wyprodukowano w styczniu 2015 roku czterdziestomilionowy silnik w historii zakładu, a kompleks przemysłowy Trémery-Metz jest największym na świecie zakładem produkującym podzespoły mechaniczne Grupy PSA Peugeot Citroën. W 2014 r. powstało tu 1,577 mln silników i 893 tys. skrzyń biegów. Ponadto PSA Peugeot Citroën jest największym prywatnym pracodawcą w Mozeli i Lotaryngii. Zatrudnia bezpośrednio 5 300 osób i a pośrednio generuje około 15 tys. miejsc pracy u podwykonawców.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę