Exide Technologies, dostawca innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań magazynowania energii dla motoryzacji i przemysłu, wprowadził akumulator AGM w nowym rozmiarze.
Sektor ContiTech, należący do grupy Continental, wprowadził na rynek szerokie rozszerzenie oferty części zamiennych do układów zawieszenia i kierowniczych. Zgodnie z zapowiedzią przedstawioną podczas targów Automechanika 2024, do oferty dołączyły zestawy łożysk kół i elementy montażowe marki Continental.
Współczesna motoryzacja opiera się nie tylko na stali i silnikach, ale coraz bardziej na danych. Nowoczesne pojazdy generują terabajty informacji: o stylu jazdy, zużyciu energii, stanie technicznym, lokalizacji czy warunkach drogowych.
Już dwa lata temu McKinsey diagnozował kierunek zmian rynku automotive, wskazując najczęstsze powody, dla których firmy nie są w stanie płynnie wejść w nowe obszary działania.
Fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach produkują najważniejsze komponenty do najpopularniejszych hybryd marki.
Każda część samochodu ulega zużyciu i z czasem wymaga wymiany. W takiej sytuacji właściciele pojazdów często stają przed wyborem: zdecydować się na oryginalne części producenta czy sięgnąć po tańsze zamienniki? Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady — ale kiedy warto postawić na konkretne z nich?
Zakup nowych części zamiennych do naprawy samochodu powinien gwarantować bezproblemową eksploatację oraz spokój ducha właściciela pojazdu. Niestety, rzeczywistość często okazuje się inna.
Zakład produkcji jednostek napędowych Stellantis w Tychach jest jedną z głównych europejskich fabryk Stellantis, produkujących wysokowydajne trzycylindrowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem.
Toyota wprowadza do swoich europejskich zakładów produkcyjnych coraz więcej nowych rozwiązań, aby do 2030 roku osiągnąć neutralność klimatyczną w produkcji, a do 2040 roku wyeliminować z działalności fabryk wszelkie emisje CO2.
Czy motoryzacja jest odporna na spadek konkurencyjności? Utrzymująca się niska rentowność i spadający eksport do Chin są powodem do niepokoju wśród europejskich producentów części motoryzacyjnych. Pilnie potrzebne są mniejsze obciążenia regulacyjne i spójna strategia przemysłowa, która wzmacnia ekosystemy i wspiera realizację celów, a nie konkretne technologie – mówi Benjamin Krieger, Sekretarz Generalny CLEPA.
Rok 2022 ponownie wystawił działalność firm z branży motoryzacyjnej na próbę. Mimo nowych wyzwań w postaci rosnących kosztów czy problemów z dostępnością towarów, firma TMD Friction zrealizowała swoje założenia na ten okres. Ma również ambitne plany na najbliższą i dalszą przyszłość.
MAPAL spodziewa się w niedalekiej przyszłości ogromnego rozwoju systemów obróbki dla pojazdów elektrycznych. Producent narzędzi skupił się więc na komponentach, które niedługo będą produkowane w dużych ilościach. Nowa klasyfikacja Basic, Performance i Expert opisuje adekwatne rozwiązania dla klienta w tym zakresie.
Czy branża układów wydechowych obawia się regulacji unijnych dotyczących zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi?
Przyjęcie w Unii Europejskiej regulacji zakazujących wprowadzania na jej rynek pojazdów z jakimikolwiek silnikami spalinowymi oznacza, że w unijnych firmach zajmujących się produkcją części do pojazdów ubędzie blisko 300 tysięcy miejsc pracy.
Odlewnia Volkswagen Poznań wygrała kolejne przetargi na produkcję komponentów do elektrycznych modeli Grupy VW.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?