Stellantis zaprezentował STLA AutoDrive 1.0, pierwszy opracowany wewnętrznie system autonomicznej jazdy, oferujący funkcjonalności „Hands-Free” i „Eyes-Off” (poziom 3 SAE).
Optymalizacja komunikacji między pojazdem a kierowcą jest celem projektu badawczego realizowanego przez Instytut Fraunhofer wspólnie z partnerami. W tym celu naukowcy połączyli czujniki do monitorowania wnętrza pojazdu z modelami językowymi, aby stworzyć tak zwane modele wizyjno-językowe. Technologia nowoczesnych czujników pozwoli na zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa użytkowania pojazdów przyszłości.
Nissan Motor Co., Ltd. przedstawił harmonogram wprowadzenia na rynek własnych usług autonomicznej jazdy[1] w Japonii.
Autonomizacja pojazdów to nieuchronna przyszłość i nowe wyzwanie dla kierujących.
O przestępczym potencjale samochodów autonomicznych. Czy pojazdy autonomiczne niosą za sobą świetlaną przyszłość czy też istotne zagrożenie?
Jako jedną z najważniejszych zalet autonomicznych samochodów, prowadzonych przez automaty, wymienia się bezpieczeństwo – komputer nie popełni ludzkich błędów, nie podejmie ryzykownych zachowań na jezdni, nie zaśnie za kierownicą.
Ford poinformował o zamiarze wprowadzenia do komercyjnej eksploatacji w pełni autonomicznych samochodów, które nie wymagają wkładu kierowcy opisanego przez stowarzyszenie SAE International, jako czwarty poziom automatyzacji.
Firma została wybrana przez Zarząd Transportu Lądowego Singapuru (LTA) jako strategiczny partner w programie wdrażania koncepcji autonomicznej mobilności.
Lexus zaprezentował podczas majowego szczytu G7 flagową limuzynę LS 600h L wyposażoną w kolejną generację systemu autonomicznego prowadzenia Urban Teammate. Uczestnicy szczytu mogli wziąć udział w jazdach testowych eksperymentalnym autem.
Niedawno, pod osłoną nocy, testowy samochód autonomiczny Ford Fusion Hybrid bez włączonych świateł pokonał opustoszałą drogę na pustyni. Podobny wyczyn w wykonaniu zwykłego kierowcy byłby bardzo niebezpieczny.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?