ZF prezentuje platformę obliczeniową High Performance
Pojazdy definiowane programowo (SdV) mogą zmienić mobilność dzięki zaawansowanym funkcjom, które są możliwe poprzez zaawansowane systemy połączone z oprogramowaniem i sprzętem.
- Firma ZF łączy wiedzę specjalistyczną w zakresie oprogramowania i sprzętu, aby przyspieszyć rozwój funkcji sterowania ruchem pojazdów w ramach architektur pojazdów definiowanych programowo,
- Platforma obliczeniowa ZF ProConnect o wysokiej wydajności umożliwia zwiększenie szybkości akwizycji danych i podejmowania decyzji
- Oprogramowanie cubiX poprawia jazdę, komfort i bezpieczeństwo pojazdu poprzez ciągłą pętlę danych między pojazdem a chmurą.
- Przyspieszenie rozwoju oprogramowania ZF przy użyciu zaawansowanych narzędzi i technik może pomóc skrócić czas opracowywania funkcji nawet o 60%.
W ramach otwarcia nowego centrum mobilności na zachodnim wybrzeżu w Pleasanton w Kalifornii firma ZF prezentuje platformę obliczeniową High Performance ProConnect, która umożliwia integrację danych z różnych systemów i czujników w połączonych pojazdach SdV. Dzięki temu pojazdy będą mogły korzystać z zaawansowanych funkcji, takich jak automatyczne sterowanie i unikanie kolizji, a także dostarczać informacji o ruchu drogowym i warunkach na drodze.
– W miarę jak branża zmierza w kierunku definiowanych programowo architektur pojazdów oraz scentralizowanych kontrolerów domen i stref. Firma ZF wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie sprzętu i oprogramowania do ruchu pojazdów, aby pomóc w tworzeniu nowych funkcji i zwiększonych poziomów kontroli – powiedział Martin Fischer, członek zarządu ZF i prezes regionu obu Ameryk – Dobrze się stało, że wprowadzamy kolejny krok naprzód w Next Generation Mobility Mobility Hub podczas otwarcia naszego nowego West Coast Mobility Hub.
Zmiana wysokości jazdy w locie zapewnia, płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę
ZF pokazuje, jak cenny może być ciągły przepływ danych w chmurze, w celu opracowywania nowych funkcji ruchu pojazdu. Korzystanie z geolokalizacji opartej na chmurze stanowi podstawę do dostosowania wysokości jazdy pojazdu w przypadku napotkania przeszkód, takich jak progi zwalniające, strome wejścia na podjazd, a nawet nawierzchnie terenowe.
To właśnie dla takich przypadków, innowacyjne technologie zawieszenia ZF stanowią istotną część holistycznej oferty podwozi w branży mobilności. Dzięki zastosowaniu systemów, takich jak elektrohydrauliczne wyrównywanie wysokości pojazdu, możliwe jest podnoszenie lub opuszczanie pojazdu w zależności od obciążenia pasażerów oraz zmniejszanie oporu aerodynamicznego podczas jazdy na autostradzie.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ponadto, półaktywny system tłumienia Continuous Damping Control firmy ZF, umożliwia lepszą równowagę między komfortem jazdy a pewnymi właściwościami jezdnymi na różnych wysokościach jazdy i nawierzchniach. Ta innowacyjna kombinacja może wprowadzać niezbędne korekty, aby zapewnić płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę.
Dodatkowo połączenie z chmurą i ciągły przepływ danych umożliwiają bezprzewodowe aktualizacje, które pozwalają na okresowe aktualizacje systemu. Systemy ZF są kompatybilne z głównymi systemami operacyjnymi i sieciami OEM, a także oferują wbudowane kompleksowe zabezpieczenia danych i integralność danych.
Źródło: ZF