ZF prezentuje platformę obliczeniową High Performance

ZF prezentuje platformę obliczeniową High Performance ZF

Pojazdy definiowane programowo (SdV) mogą zmienić mobilność dzięki zaawansowanym funkcjom, które są możliwe poprzez zaawansowane systemy połączone z oprogramowaniem i sprzętem.

  • Firma ZF łączy wiedzę specjalistyczną w zakresie oprogramowania i sprzętu, aby przyspieszyć rozwój funkcji sterowania ruchem pojazdów w ramach architektur pojazdów definiowanych programowo,
  • Platforma obliczeniowa ZF ProConnect o wysokiej wydajności umożliwia zwiększenie szybkości akwizycji danych i podejmowania decyzji
  • Oprogramowanie cubiX poprawia jazdę, komfort i bezpieczeństwo pojazdu poprzez ciągłą pętlę danych między pojazdem a chmurą.
  • Przyspieszenie rozwoju oprogramowania ZF przy użyciu zaawansowanych narzędzi i technik może pomóc skrócić czas opracowywania funkcji nawet o 60%.

W ramach otwarcia nowego centrum mobilności na zachodnim wybrzeżu w Pleasanton w Kalifornii firma ZF prezentuje platformę obliczeniową High Performance ProConnect, która umożliwia integrację danych z różnych systemów i czujników w połączonych pojazdach SdV. Dzięki temu pojazdy będą mogły korzystać z zaawansowanych funkcji, takich jak automatyczne sterowanie i unikanie kolizji, a także dostarczać informacji o ruchu drogowym i warunkach na drodze.

W miarę jak branża zmierza w kierunku definiowanych programowo architektur pojazdów oraz scentralizowanych kontrolerów domen i stref. Firma ZF wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie sprzętu i oprogramowania do ruchu pojazdów, aby pomóc w tworzeniu nowych funkcji i zwiększonych poziomów kontroli – powiedział Martin Fischer, członek zarządu ZF i prezes regionu obu Ameryk – Dobrze się stało, że wprowadzamy kolejny krok naprzód w Next Generation Mobility Mobility Hub podczas otwarcia naszego nowego West Coast Mobility Hub.

Zmiana wysokości jazdy w locie zapewnia, płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę

ZF pokazuje, jak cenny może być ciągły przepływ danych w chmurze, w celu opracowywania nowych funkcji ruchu pojazdu. Korzystanie z geolokalizacji opartej na chmurze stanowi podstawę do dostosowania wysokości jazdy pojazdu w przypadku napotkania przeszkód, takich jak progi zwalniające, strome wejścia na podjazd, a nawet nawierzchnie terenowe.

To właśnie dla takich przypadków, innowacyjne technologie zawieszenia ZF stanowią istotną część holistycznej oferty podwozi w branży mobilności. Dzięki zastosowaniu systemów, takich jak elektrohydrauliczne wyrównywanie wysokości pojazdu, możliwe jest podnoszenie lub opuszczanie pojazdu w zależności od obciążenia pasażerów oraz zmniejszanie oporu aerodynamicznego podczas jazdy na autostradzie. 

Ponadto, półaktywny system tłumienia Continuous Damping Control firmy ZF, umożliwia lepszą równowagę między komfortem jazdy a pewnymi właściwościami jezdnymi na różnych wysokościach jazdy i nawierzchniach. Ta innowacyjna kombinacja może wprowadzać niezbędne korekty, aby zapewnić płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę.

Dodatkowo połączenie z chmurą i ciągły przepływ danych umożliwiają bezprzewodowe aktualizacje, które pozwalają na okresowe aktualizacje systemu. Systemy ZF są kompatybilne z głównymi systemami operacyjnymi i sieciami OEM, a także oferują wbudowane kompleksowe zabezpieczenia danych i integralność danych. 

Źródło: ZF
 

Tagi artykułu

Zobacz również

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę