Zestaw TRW Superkit

13.11.2012
Wraz ze zbliżaniem się 20 urodzin oferowanego przez TRW Automotive Aftermarket, zmontowanego zestawu naprawczego hamulca bębnowego TRW Superkit, firma obliczyła, że ten innowacyjny produkt, dzięki skróceniu czasu potrzebnego do wymiany hamulca bębnowego aż o 50 procent lub 30 minut, pozwolił zaoszczędzić stacjom serwisowym setki tysięcy godzin pracy.
Podobnie jak wszystkie układy hamulcowe, hamulce bębnowe wymagają regularnej kontroli, a zużyte części muszą być natychmiast wymieniane. TRW zaleca, aby w czasie naprawy dokonywać wymiany kompletnego systemu. Dlatego właśnie zestaw naprawczy hamulca bębnowego - TRW Superkit - stanowi tu doskonałe rozwiązanie.

Zestaw naprawczy TRW Superkit zawiera wszystkie akcesoria niezbędne do przeprowadzenia bezpiecznej i szybkiej wymiany systemu hamulca bębnowego. Poza szczękami i cylinderkami hamulcowymi, w zestawie znajduje się zmontowany układ automatycznego regulatora luzu szczęk, a także tam gdzie to konieczne, nakrętki i pokrywy piasty koła, dzięki czemu do naprawy nie wykorzystuje się zużytych ani pokrytych rdzą elementów. Zmontowany i wyregulowany zestaw jest gotowy do montażu bezpośrednio na osi, co gwarantuje bezpieczniejszą naprawę.

,,TRW Superkit jest bezpośrednim odzwierciedleniem naszego bogatego doświadczenia na rynku części zamiennych, jako światowego lidera w dziedzinie oryginalnego wyposażenia (OE) dla systemów hamulca bębnowego". Produkt został opracowany na początku lat dziewięćdziesiątych, jako pionierskie i innowacyjne rozwiązanie, służące do naprawy hamulców. Pomysł zrodził się w myśl naszej idei zapewnienia klientom wysokiej jakości części w przystępny sposób, oferując nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale także podniesienie poziomu bezpieczeństwa jazdy wśród użytkowników końcowych", wyjaśnia Tomasz Pędzikiewicz, Commercial and Marketing Manager TRW Automotive Aftermarket.

TRW posiada w ofercie ponad 230 zestawów Superkit. Wszystkie elementy przechodzą rygorystyczne testy, identyczne jak te dla wyposażenia OE: wszystkie szczęki hamulcowe TRW produkowane są z zachowaniem wymogów dotyczących przyjazności dla środowiska, posiadają homologację ECE R90 i są wyposażone w optymalny dla danego modelu regulator. Cylinderki hamulcowe dostępne są zarówno z, jak i bez wbudowanego korektora siły hamowania ( w zależności od rodzaju systemu OE). Wszystkie zestawy zawierają także automatyczne regulatory luzu szczęk oraz sprężyny.

,,Układy hamulcowe oparte na bębnach są dziś mylnie postrzegane jako przestarzała technologia. Statystyki pokazują jednak, że w przypadku znacznej większości samochodów, wciąż pozostają one najtańszym rozwiązaniem wśród hamulców tylnych. Ze względów ekonomicznych oraz z uwagi na środowisko, kierowcy decydują się na zakup samochodów z mniejszymi silnikami albo naprawę i utrzymanie starszych pojazdów, a w wielu z nich wykorzystuje się właśnie hamulce bębnowe", dodaje Tomasz.

,,Istnieje również niepokojący pogląd, że tylne hamulce nie są tak ważne jak przednie, jako że to te ostatnie generują do 80 procent siły hamowania. Mimo, iż tylne hamulce wytwarzają mniejszą siłę hamowania, nadal mają istotny wpływ na ogólną stabilność pojazdu, a zaniedbanie ich serwisowania lub montaż niskiej jakości zamienników może mieć poważne konsekwencje w krytycznych sytuacjach wymagających natychmiastowego zatrzymania pojazdu".

Niesprawne funkcjonowanie tylnych hamulców może prowadzić do obniżenia skuteczności ich pracy oraz wydłużyć drogę hamowania. W przypadku zadziałania jedynie jednej strony hamulców lub zblokowania kół przy hamowaniu, pojazd łatwo może wpaść w poślizg. Innym bezpośrednim efektem niesprawnych tylnych hamulców może być przegrzanie całego układu hamulcowego lub wadliwe działanie hamulca ręcznego.

Obecnie, czterdzieści procent produkowanych na świecie samochodów wyposażonych jest w hamulce bębnowe, co oznacza, że w 2011 roku, układ ten zainstalowano w 68 milionach pojazdów. Jeśli tendencja się utrzyma, to liczba ta wzrośnie do 2016 roku do 85 milionów.

,,Firma TRW szczyci się zaangażowaniem w ciągły rozwój technologiczny oferowanych przez siebie produktów. Taka postawa, w połączeniu z wielką uwagą poświęcaną procesowi produkcji, materiałom i rozbudowanym procedurom testowym, daje klientom decydującym się na zakup i montaż części hamulcowych TRW, gwarancję zadowolenia z wyboru i stanowi doskonałą bazę do rozwoju na rynku", podsumowuje Tomasz Pędzikiewicz.
 
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com. 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę