Zdaniem EXPERTa: Sara Pijanowska Senior Marketing Communication Specialist Poland, Baltic & Ukraine BASF Coatings Services Sp. z o.o.

Zdaniem EXPERTa: Sara Pijanowska, BASF Coatings Services Sp Raven Media
8.10.2025

Poznaj zdanie EXPERTki: Sara Pijanowska, Senior Marketing Communication Specialist Poland, Baltic & Ukraine w BASF Coatings Services Sp. z o.o., odpowiada na pytanie o szkolenia i wydarzenia wspierające branżę warsztatową.

Jakie inicjatywy edukacyjne podejmuje BASF w obszarze lakiernictwa i napraw blacharskich?

BASF Coatings Services jest przykładem firmy, która z zaangażowaniem wspiera projekty edukacyjne oraz wszelkie programy, mające na celu promocje zawodu lakiernika i młodych talentów.

Sara Pijanowska, Senior Marketing Communication Specialist Poland, Baltic & Ukraine w BASF Coatings Services Sp. z o.o. opowiada o podjętych przez firmę działaniach, które mogą zmienić rynek blacharsko-lakierniczy w Polsce:
– Nasza marka premium Glasurit sponsoruje międzynarodowy konkurs WorldSkills, promujący m.in. lakiernictwo. W Polsce, 2 lata temu odbyła się europejska edycja konkursu – EuroSkills, na której lakiernicy do 26. roku życia walczyli o tytuł najlepszego specjalisty w Europie. To nie jedyna inicjatywa firmowana marką Glasurit. Od kilku lat wspieramy uczniów szkół zawodowych. Pierwsza klasa patronacka powstała we współpracy z Grupą Makurat. W zeszłym roku rozpoczęliśmy współpracę z klasą lakierniczą w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych Nr 3 im. I. J. Paderewskiego w Warszawie. Uczniów wspieramy wiedzą ekspercką naszych techników, produktami oraz narzędziami. W 2025 r. rozpoczęliśmy projekt „Lakiernik poszukiwany” skierowany do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych. Przygotowujemy lekcje pokazową, podczas której prezentujemy zalety pracy lakiernika, pracującego w serwisach blacharsko–lakierniczych, jak i tych zatrudnionych w fabrykach.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę