W Poznaniu rozpoczęła się seryjna produkcja hybrydowego Caddy
Ponad 120 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym może przejechać Volkswagen Caddy w wersji hybrydowej, którego budowa rozpoczęła się w zakładzie w Poznaniu.
- Produkcja wariantu hybrydowego Caddy wzbogaca portfolio Volkswagen Poznań
- Rozruch produkcji wymagał inwestycji w rozwój kompetencji pracowników i rozbudowania linii produkcyjnych
- Przebudowy zwiększyły poziom automatyzacji i wydajności procesów
– Produkcja modeli hybrydowych wymagała od nas dostosowania linii produkcyjnych szczególnie w obszarze budowy karoserii i montażu, ale przede wszystkim inwestycji w rozwój kompetencji naszych pracowników. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani do wyzwań, jakie stoją obecnie przed branżą motoryzacyjną – podkreśla Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań.
Volkswagen Caddy to jeden z liderów w swoim segmencie. Od ponad 20 lat jest produkowany wyłącznie w zakładzie Volkswagena w Poznaniu, skąd trafia na rynki całego świata. Tylko w zeszłym roku z fabryki w stolicy Wielkopolski wyjechało prawie 87 tysięcy modeli Caddy 5.
Do tej pory Caddy był dostępny w wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Teraz to się zmieniło. Pierwsze modele Caddy (PHEV: skrót od Plug-In-Hybrid Electric Vehicle) zjechały właśnie z linii produkcyjnej poznańskiego zakładu.
– Produkcja wariantu hybrydowego Caddy wzbogaca nasze portfolio – mówi Stefanie Hegels. – Dzięki zróżnicowanym produktom odpowiadamy na bieżące potrzeby rynku.
Caddy eHybrid, ma moc 110 KW, która pochodzi z silnika spalinowego i elektrycznego. Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 19,7 kWh, Caddy na napędzie wyłącznie elektrycznym przejedzie nawet 122 km. To oznacza, że w ruchu miejskim może poruszać się dzięki silnikowi elektrycznemu, który umożliwia bezemisyjną jazdę i jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla środowiska. Z kolei jazdę w dłuższe trasy zapewnia silnik spalinowy - 1,5-litrowy TSI.
Modele hybrydowe dostępne są w wariancie osobowym oraz dostawczym zarówno z klasycznym rozstawem osi (wersja 5 miejscowa) oraz w wariancie Maxi z długim rozstawem osi (wersja z 7 miejscami). Wszystkie wersje Caddy wyposażone zostały również w nowe systemy wsparcia kierowcy. Wersje Cargo wzbogacono o dodatkowe systemy (dostępne już wcześniej w wersjach osobowych), m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kamerę wielofunkcyjną, asystenta pasa ruchu i asystenta jazdy umożliwiającego monitorowanie ruchu pieszych i rowerzystów.
Rozbudowana linia produkcyjna i nowe kompetencje pracowników
W związku z produkcją Caddy eHybrid w zakładzie w Poznaniu wprowadzono szereg nowych rozwiązań. Przykładowo w obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów i rozbudowano 22 stacje, wdrożono też m. in. technologię wycinania plazmowego. To wszystko przyczyniło się do dalszej automatyzacji i usprawnienia produkcji. Zmiany dotknęły też obszar lakierni, gdzie dostosowano procesy, by sprostać wymaganiom związanym z produkcją pojazdów hybrydowych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Znacznie rozbudowano również linię produkcyjną w obszarze montażu i linię podmontażu układu napędowego, co przełożyło się na zwiększenie wydajności. - Zakład został również dostosowany do budowy aut elektrycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, co zapewnia bezpieczeństwo pracowników i infrastruktury. Te wszystkie zmiany pozwalają nam obecnie na produkcję nowoczesnych i ekologicznych samochodów - podkreśla Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie Volkswagena w Poznaniu.
Co ważne, budowa aut hybrydowych wymagała również nabycia nowych kompetencji przez pracowników. Szkolenia dotyczyły m. in. systemów asystenckich, budowy baterii, czy elektromobilności. Łącznie w szkoleniach związanych z produkcją Caddy eHybrid odnotowano ponad 9 tysięcy uczestnictw. Większość z nich została przeprowadzona przez trenerów Akademii Volkswagen Poznań i była prowadzona w Centrum Szkoleniowo – Treningowym Volkswagen Poznań.
Źródło: Volkswagen