Volkswagen Samochody Dostawcze wspiera rozwój energii odnawialnej

Volkswagen Samochody Dostawcze, w ramach strategii korporacyjnej, zamierza do 2030 roku zwiększyć odsetek sprzedawanych przez siebie pojazdów w pełni elektrycznych do ponad 55%.
Grupa Volkswagen wspiera rozwój energii odnawialnej, zwiększając ilość dostępnej w sieci energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, tworząc podstawy, by pojazdy elektryczne marki były użytkowane w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
– By zapewnić finansowanie wytwarzania dodatkowej mocy na farmach wiatrowych i instalacjach słonecznych, w sposób ukierunkowany współpracujemy z branżą energetyczną i finansujemy te projekty, które generują dodatkową zieloną energię elektryczną – wyjaśnia Susanne Leifheit, szefowa Public Affairs i Sustainability w VWSD.
– Dla nas w Volkswagen Samochody Dostawcze projekt w Hiszpanii jest kolejnym kluczowym kamieniem milowym w „way to zero” – drodze do zerowej emisji, przez co rozumiemy dekarbonizację i tworzenie zrównoważonej mobilności – mówi Leifheit.
Dwa systemy fotowoltaiczne w hiszpańskim mieście Tordesillas mają łączną roczną moc około 74 milionów kilowatogodzin. Ponad 100 000 modułów rozmieszczonych na ponad 18 hektarach niedaleko Valladolid w regionie Kastylii i León.
Rozwój systemów produkcji i pozyskiwania energii odnawialnej jest dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze bardzo ważny.
Pojazdy elektryczne będą mogły w pełni przyczynić się do ochrony klimatu tylko wtedy, gdy będą rzeczywiście zasilane zieloną energią elektryczną. Poprzez partnerstwo z dostawcą energii będzie wspierać neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla użytkowanie swoich pojazdów elektrycznych w przyszłości. VWSD postawił sobie w Europie za cel zmniejszenie do 2030 roku śladu węglowego wszystkich pojazdów w całym ich cyklu życia o 40% w porównaniu z rokiem 2018.
Nowe, w pełni elektryczne samochody ID. Buzz i ID. Buzz Cargo będą od jesieni 2022 roku dostarczane w Europie w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Oznacza to kompensację emisji CO2 powstałych podczas produkcji w zakładzie w Hanowerze, w łańcuchach dostaw oraz podczas wszystkich etapów transportu prowadzących do przekazania klientom, w tym pierwszego ładowania baterii.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Emisje powstałe do momentu przekazania mają być kompensowane przez inwestycje w certyfikowane projekty ochrony klimatu, w ramach którego prawie 785 000 hektarów lasów wzdłuż południowego brzegu jeziora Kariba w pobliżu granicy Zambii z Zimbabwe, jest chronionych przed wylesianiem. Jest to jeden z największych zarejestrowanych projektów redukcji emisji z wylesiania i degradacji lasów. Projekt łączy cztery parki narodowe i osiem rezerwatów safari, tworząc w ten sposób korytarz bioróżnorodności, który chroni obszary leśne, a także liczne zagrożone gatunki.
Źródło prasowe: Volkswagen Group Polska