TT PSC cyfryzuje Solaris Bus & Coach

Transition Technologies PSC (TT PSC), globalny integrator rozwiązań IT, rozwija współpracę z Solaris Bus&Coach. W jej ramach firma pilotażowo wdrożyła innowacyjny system do obsługi zdalnych napraw i przeglądów oraz dostarczania i odbioru pojazdów wykorzystujących rozwiązanie rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wdrożenie było odpowiedzią na potrzebę zapewnienia m.in. dostępności ekspertów w momencie awarii lub serwisu pojazdu, a także konieczność sprawnego dostarczania usług wsparcia posprzedażowego dla przewoźników i autoryzowanych stacji serwisu w całej Europie w dowolnym momencie.
- Technologia Rozszerzonej Rzeczywistości (AR) umożliwiła producentowi autobusów obsługę zdalnych napraw i przeglądów pojazdów;
- TT PSC wdrożył pilotażowy program AR w wybranych lokalizacjach Solarisa. W kolejnych etapach projekt obejmie kolejne rynki producenta autobusów.
– Chcemy rozwijać się w sposób coraz bardziej zrównoważony, inwestując w e-mobilność, czysty i bezpieczny transport wspierając tym samym tworzenie się nowoczesnych, zielonych miast, w których publiczny transport jest zeroemisyjny i przyjazny środowisku. Wyzwaniem jest m.in. zapewnienie sprawnego serwisu i obsługi posprzedażowej nowej generacji pojazdów, a odpowiedzią rozwiązania technologiczne, które w naszym przypadku skróciły czas napraw autobusów elektrycznych, przyspieszyły diagnostykę, umożliwiły zdalne naprawy, konserwację pojazdów i usprawniły zarządzanie serwisami w Europie – mówi Jakub Jóźwiak, Dyrektor After Sales w Solaris Bus & Coach.
TT PSC dostarcza pracownikom i partnerom firmy Solaris technologię umożliwiającą nowe podejście do przeglądów, serwisowania i utrzymania ruchu. Serwisant wyposażony jest w okulary (RealWear HMT-1 oraz Navigator 500) z wbudowanym tabletem, obsługą głosową oraz oprogramowaniem SkillWorx. Gdy pracownik musi naprawić usterkę lub przeprowadzić inspekcję, przesyła do centralnego warsztatu nagranie rejestrowane w czasie rzeczywistym z perspektywy pierwszej osoby. Na żywo, na przekazywanym strumieniu wideo, osadzone są etykiety AR, tak jakby należały one do podzespołów naprawianego pojazdu. Pracownik może korzystać też z komunikacji głosowej, kontaktując się z warsztatem centralnym, gdzie od razu otrzyma wsparcie techniczne w postaci obrazów, dokumentów oraz instrukcji przesłanych do urządzenia, zakotwiczonych w przestrzeni i wyświetlanych na ekranie okularów.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE

– Nowoczesne technologie wspierają firmy w coraz to nowych zadaniach i obszarach, przynosząc nie tylko wymierne efekty biznesowe, ale często także środowiskowe. W XXI wieku innowacyjność powinna być wpisana w DNA każdej firmy, która chce się rozwijać i być konkurencyjna. W cyfrowym wyścigu wygrają bowiem ci, którzy nie boją się przecierać szlaków technologiom, a te odpowiednio wdrożone pozytywnie wpłyną na organizacje – mówi Adam Gąsiorek, CTO w TT PSC.
Pilotażowy program wykorzystujący rozwiązania AR jest wdrażany w wybranych lokalizacjach Solarisa. W planach jest rozszerzenie go na kolejne rynki.
Źródło: TT PSC