TRW w walce z podróbkami

11.1.2013
TRW Automotive Aftermarket ogłosiło, że prawie 85 procent produktów, które zostały dostarczone przez firmę w 2011 roku, posiada obecnie unikalny dwuwymiarowy (2D) kod na etykiecie opakowania produktu, co jest ważnym krokiem w walce z handlem podróbkami. Za pomocą szybkiego skanowania kodu, możliwe jest sprawdzenie pochodzenia i wiarygodności każdego produktu.

Każdy kod 2D TRW jest unikatowy i zawiera numer seryjny oraz informację nt partii produkcyjnej. Oznacza to, że za pośrednictwem etykiety, można prześledzić drogę paczki aż do osoby drukującej etykietę włącznie, a także sprawdzić czas i miejsce jej oznaczenia. Wszystkie etykiety są zgodne z obowiązującymi przepisami w zakresie danych towarowych.

Skanowania kodów dokonuje się za pośrednictwem komputera i skanera podłączonego do internetu lub przy pomocy telefonu komórkowego. Jeżeli skanowanie potwierdzi zgodność kodu z informacjami przechowywanymi w bazie danych o produktach ,,TecIdentify", prowadzonej przez TecCom - ukaże się komunikat potwierdzający autentyczność części; w przeciwnym razie, pojawi się komunikat ostrzegawczy.

,,Rozwiązanie problemu produktów podrabianych jest dziś ważnym obszarem zainteresowania TRW. Chcemy mieć pewność, że produkty dostarczone pod naszą marką to niezawodne, najwyższej jakości części, zgodne z oczekiwaniami naszych dystrybutorów, mechaników i kierowców. Dzięki pracy naszego zespołu, miliony produktów TRW zostały opatrzone kodem 2D, w celu umożliwienia identyfikacji produktu", powiedział Soeren Kristensen, manager ds. marketingu TRW.

,,W dzisiejszych czasach, na coraz bardziej złożonym rynku motoryzacyjnym, bardziej niż kiedykolwiek liczy się to, aby zarówno dystrybutorzy części samochodowych, jak i mechanicy byli w stanie zapewnić swoim klientom ochronę przed tanimi podróbkami niepewnego pochodzenia."

TRW oraz inne liczące się w branży firmy, zainicjowały proces zwalczania podrabianych części w 2008 roku, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania producentów względem piractwa (MAPP - Manufacturers Against Product Piracy) i zgodnie z zaleceniami CLEPA.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com. 

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę