Ponadto kolejnym kierunkiem rozwojowym jest dalsza miniaturyzacja. Tutaj jest mowa o stworzeniu nowej koncepcji oświetlenia w postaci ultracienkich reflektorów LED z cylindrycznymi soczewkami. Ma to pozwolić na stworzenie reflektora, który będzie niczym mały prostokąt z możliwościami emisji światła, jakie znamy z technologii MATRIX.
Nie dziwi również, że obecnie najnowsze pojazdy to jeżdżące „mózgi komputerowe”, które przetwarzają miliony danych w czasie rzeczywistym – na niektórych można nawet uruchomić najnowsze gry komputerowe. Wiąże się to z ogromnym zapotrzebowaniem na przetwarzanie informacji, gdzie dla sterowania oświetlenia najistotniejszymi czujnikami pojazdu są czujnik prędkości obrotowej koła, przednia kamera pojazdu, czujnik deszczu/zmierzchu i system ADAS. Wszystkie odczyty są przekazywane do ECU pojazdu, który wysyła przetworzony komunikat, jak mają się zachować reflektory w danej sytuacji.
Przykładowo dla reflektorów typu Matrix podczas jazdy w nocy, gdy pada deszcz, czujnik zmierzchu/deszczu przekazuje informację, że jest zmrok i pada deszcz. Kamera wykrywa nadjeżdżający pojazd. Informacje trafiają do ECU pojazdu. Po weryfikacji danych w czasie rzeczywistym reflektory przygaszają dolny segment LED. Ma to na celu zmniejszenie odbicia światła w mokrej nawierzchni, aby nadjeżdżający pojazd miał lepszy komfort i pozostał w strefie zacienienia.