Świece żarowe NGK – samoczynny zapłon w najtrudniejszych warunkach

Jak przygotować silnik Diesla do sezonu jesienno-zimowego? ELIT Polska

Silniki wysokoprężne mają wiele zalet, które doceniają kierowcy na całym świecie. Aby tego rodzaju jednostka napędowa była gotowa do pracy w każdych warunkach, potrzebuje sprawnych świec żarowych.

Wśród kierowców samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych można spotkać się z opiniami, że zima jest prawdziwym utrapieniem dla jednostek wysokoprężnych. Wytrącająca się z paliwa parafina, problemy z rozruchem, a także kłopoty z nagrzewaniem się motoru do optymalnej temperatury roboczej to najpopularniejsze argumenty przeciwko dieslom.

Współczesna technologia pozwala ograniczyć wszystkie negatywne czynniki użytkowania jednostki wysokoprężnej w sezonie jesienno-zimowym. Zastosowanie świec NGK SPARK PLUG sprawia, że można zapomnieć o problemach z rozruchem silnika nawet w najsilniejsze mrozy.

Nowoczesna technologia świec żarowych

Idealny rozruch silnika diesla w ujemnych temperaturach wymaga zastosowania nowoczesnych technologii w procesie produkcji świec żarowych. NGK od ponad pół wieku dostosowuje swoje produkty do zmian na rynku, przez co każda następna generacja świecy żarowej wykorzystuje najnowszą dostępną technologię.

Stosowanie produktów sygnowanych logiem NGK daje użytkownikowi pojazdu z silnikiem diesla szereg wymiernych korzyści:

  • Bezpieczny rozruch w niskich temperaturach otoczenia;
  • Niskie emisje podczas fazy rozgrzewania;
  • Stabilna praca na biegu jałowym do osiągnięcia przez silnik temperatury roboczej;
  • Powłoka wysokiej jakości na korpusie zapewnia odporność na korozję;
  • Unikalna budowa korpusu zapewnia doskonałe przenoszenie ciepła, doskonałą szczelność gazową, wysoki moment dokręcający i wysoką odporność na odkształcenia i bezpieczeństwo spirali żarowej.

Dwa rodzaje świec żarowych

W ciągu ostatnich dekad pojawiło się ponad 10 generacji świec żarowych, radykalnej zmianie uległy rozmiary, a czas podgrzewania stał się bardzo krótki nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Aktualnie można wyróżnić dwa kierunki rozwoju, czyli świece żarowe metalowe i świece żarowe ceramiczne.

Świece żarowe z prętem metalowym można podzielić na:

  • I Typ standardowy (wystająca spirala);
  • Quick-start typ szybkiego rozruchu;
  • QGS (system szybkiego żarzenia);
  • SRM (samoregulujące się metalowe świece żarowe);
  • AQGS (zaawansowany system szybkiego żarzenia)/

Drugim rodzajem świec żarowych są ceramiczne świece żarowe:

  • QGS (Ceramiczna wersja);
  • SR (Ceramiczna wersja);
  • HTC High Temperature Ceramic (ceramika wysokotemperaturowa);
  • NHTC New High Temperature Ceramic Gen. 2 (nowa ceramika wysokotemperaturowa generacji 2).

Świece żarowe w każdym silniku wysokoprężnym odgrywają kluczową rolę. Szybkość osiągania temperatury żarzenia i jej utrzymywanie na wysokim poziomie są jedną z podstaw wydajnego rozruchu silnika diesla w ujemnych temperaturach. Dlatego w ELIT Polska stawiamy na doświadczonych producentów. Oferujemy produkty firmy NGK SPARK PLUG do szerokiej gamy pojazdów dostępnych na europejskim rynku motoryzacyjnym.

Mówi Sławomir Koźlik, Product Manager ELIT Polska.

Źródło: ELIT Polska

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę