Startuj bezpiecznie

Meyle
8.11.2017

MEYLE AG oferuje niemal 130 świec żarowych MEYLE-ORIGINAL dla wielu popularnych zastosowań: z wytworzonymi według specyfikacji dostawców seryjnych częściami, w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym, MEYLE pokrywa w Europie niemal 90 procent potrzeb rynku.

Dodatkowo producent z Hamburga oferuje niemal 60 zestawów sterowników świec żarowych w jakości MEYLE-ORIGINAL, które oprócz sterownika, zawierają również odpowiednie świece żarowe.

Świece żarowe wchodzą w głąb cylindra silnika wysokoprężnego i zostają rozgrzane do temperatur nawet do +1000°C. Taki proces jest konieczny, aby umożliwić rozruch zimnego silnika także zimą, przy najniższych temperaturach dochodzących do nawet  40°C. Aby uniknąć uszkodzeń i zużycia, świece żarowe MEYLE ORIGINAL są więc wytwarzane według specyfikacji dostawców seryjnych dla producentów samochodów – do tego należy także zastosowanie metalu odpornego na wysokie temperatury i technologii podwójnego ogniwa grzewczego. Dzięki temu świece żarowe MEYLE ORIGINAL wykazują optymalnie dopasowane przeniesienie temperatury i wysoką zdolność izolacji przed przepięciami lub przebiciami. Dodatkowo środek świecy żarowej, jest (poprzez zastosowanie specjalnego gumowego uszczelnienia) antyhygroskopijny – nie zbiera więc wilgoci – co zapobiega korozji wewnątrz świecy. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów i optymalnie dopasowanych do siebie elementów świece żarowe MEYLE-Original mogą bardzo dokładnie utrzymywać żądaną temperaturę dalszego żarzenia. Przez to w istotny sposób zmniejsza się emisję spalin i chroni środowisko.

Świece żarowe powinny być wymieniane co 80 000–100 000 kilometrów po to, aby uniknąć uszkodzenia spowodowanego zużyciem. Przede wszystkim przy niskich temperaturach, jesienią i zimą zużyte świece żarowe mogą powodować olbrzymie problemy z uruchomieniem silnika i prowadzić do nierównej pracy silnika oraz zwiększonej emisji spalin połączonej z wydobywaniem się ciemnego dymu z rury wydechowej.

Awaria świecy żarowej może mieć kilka przyczyn: obok zużycia w wyniku starzenia powodem defektów mogą być niefachowy montaż, nieodpowiedni sterownik lub niedoskonała obróbka świec żarowych. W wyniku tego dochodzi do zdeformowania, złamania lub pęknięcia świec żarowych, co może spowodować kosztowne uszkodzenia. I tak przykładowo świec nie daje się już wykręcić lub – w najgorszym przypadku – części świecy żarowej mogą dostać się do cylindra i go uszkodzić.

Ciekawostki technicze MEYLE: Specyfikacje świec żarowych MEYLE ORIGINAL w skrócie:

Specyfikacja

Zalety

Złącze odporne na korozję

Zapewnienie pewnego przepływu prądu

Technologia podwójnego ogniwa grzewczego

Krótkie czasy żarzenia, start zimnego silnika przy nawet -40°C, optymalne żarzenie wtórne

Optymalnie dopasowane własności izolacyjne zastosowanych materiałów w odniesieniu do temperatury, miejsca montażu i hygroskopii (zbieranie wilgoci)

Bardzo dobre przenoszenie grzania, nie hygroskopijne, izolacja przed przepięciami i przebiciami

Wysokiej jakości uszczelnienie we wnętrzu

Zapobiega kontaktowi z powietrzem oraz hygroskopii, a tym samym korozji skrętek

W pełni zautomatyzowane technologie spawania laserowego

Trwałe połączenia pomiędzy skrętkami grzewczymi i dogrzewającymi

Krótkie skrętki grzewcze (w końcówce świecy żarowej)

Możliwe szybkie uruchomienie silnika (także przy niskich temperaturach)

Zastosowanie wysokiej jakości poszczególnych komponentów/materiałów

Temperatura dalszego żarzenia może być utrzymywana po zimnym starcie silnika ze względu na optymalnie dobrane do siebie materiały. Tym samy w istotny sposób zmniejsza się emisja spalin.

Konstrukcja i produkcja według specyfikacji dostawców seryjnych

Świece żarowe MEYLE-ORIGINAL – pasują dokładnie tak, jak oryginał

Proces wytwarzania chroniący środowisko i oszczędzający energię, bez użycia chromu VI

Podczas produkcji bez zagrożenia dla środowiska i utylizacji

100-procentowa kontrola

Kontrolowany proces produkcji

Porada warsztatowa MEYLE: Świece żarowe powinny być wymienie co 80 000–100 000 kilometrów. MEYLE zaleca ponadto wymianę wszystkich świec żarowych równocześnie, celem uniknięcia możliwych, dalszych napraw. Dodatkowo przy każdej wymianie należy skontrolować także sterownik. Przy wymianie sterownika należy także zawsze wymienić wszystkie świece żarowe – w ten sposób można uniknąć uszkodzenia sterownika, przez jedną, wadliwą świecę żarową.

Źródło: Informacja prasowa MEYLE

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę