Standaryzacja czujników tlenu NTK

Standaryzacja czujników tlenu NTK NGK SPARK PLUG
30.4.2021

NGK SPARK PLUG, wiodący światowy specjalista w dziedzinie zapłonu i czujników, przeprowadza standaryzację produkowanych pod marką NTK Vehicle Electronics czujników tlenu do pojazdów czterokołowych.

Konsolidacja zapewnia korzyści z punktu widzenia optymalizacji magazynowania, poprzez zmniejszenie liczby jednostek magazynowych, a co za tym idzie – stanu zapasów. Ponadto, dzięki uwzględnieniu pozycji katalogowych z USA i Japonii, poprawie ulega pokrycie parku samochodowego w regionie EMEA oraz przewaga konkurencyjna.

NGK SPARK PLUG jest największym na świecie dostawcą i producentem czujników tlenu na rynek oryginalnego wyposażenia, a produkowane przez firmę czujniki cieszą się zaufaniem wszystkich liczących się  producentów samochodów. Czujniki tlenu zapewniają optymalny współczynnik konwersji katalizatora, aby zmniejszyć szkodliwe emisje wytwarzane przez silnik spalinowy. Czujniki tlenu NTK, które opanowały 37% rynku, są preferowanym oryginalnym wyposażeniem, zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, ponieważ muszą sprostać coraz bardziej rygorystycznym przepisom dotyczącym emisji.

Czujniki przeznaczone na rynek oryginalnego wyposażenia OE (ang. original equipment) muszą spełniać określone wymagania techniczne i charakteryzować się odpowiednią długością przewodu, zaprojektowanego tak, by idealnie pasował do każdego silnika. Ta fachowa wiedza na temat oryginalnego wyposażenia zawsze była podstawą wysokiej jakości wyrobów firmy produkowanych na rynek wtórny.

Standaryzacja czujników tlenu NTK

W wyniku procesu standaryzacji 626 czujników z dwutlenkiem cyrkonu (zwanych również czujnikami binarnymi) – z łącznej liczby 927 pozycji na rynku wtórnym – zredukowano do zaledwie 260 artykułów. Wyprodukowane zgodnie z tymi samymi standardami, co ich odpowiedniki z rynku oryginalnego wyposażenia, dorównują im  pod względem jakości i wydajności. Standaryzacja asortymentu zostanie przeprowadzona w sześciu turach, począwszy od stycznia 2021 r.

Aby osiągnąć taki poziom redukcji, firma przeanalizowała całą gamę swoich czujników tlenu do pojazdów czterokołowych. Projekt obejmował zebranie wszystkich produktów, w których jedyną różnicą techniczną była długość przewodu, ze szczególnym uwzględnieniem różnych elementów czujnikowych, rezystancji grzałek i złączy. W każdej nowej referencji zachowano największą długość przewodu, którą można łatwo skrócić podczas montażu za pomocą opaski zaciskowej. Wszystkie sondy reprezentujące ten sam typ czujnika, element,  wartość grzałki i złącze będą teraz miały standardowy numer referencyjny.

Wdrożenie tego procesu potwierdza zaangażowanie firmy NGK SPARK PLUG w udoskonalenie i tak już znaczącego pokrycia parku pojazdów oraz możliwości serwisowych.

Xavier Pesca, dyrektor Global PIMs i szef działu Category Management EMEA Aftermarket w NGK SPARK PLUG EUROPE, komentuje:  – Nasza firma jest wiodącym globalnym dostawcą czujników tlenu oryginalnego wyposażenia do pojazdów samochodowych. Standaryzacja zdecydowanej większości naszych czujników tlenu przynosi istotne korzyści dla naszego asortymentu na rynku wtórnym pod względem magazynowania i wydajności.

Aby transformacja przebiegła sprawnie, dla nowej gamy czujników tlenu zostanie wprowadzone nowe opakowanie typu „green box”. Będzie ono zawierało cztery opaski zaciskowe i instrukcję montażu. Ponadto na kanale YouTube zostanie udostępniony film dotyczący instalacji. Co więcej, nowe czujniki tlenu są już wprowadzone do katalogu TecDoc, a katalog cyfrowy jest udostępniany klientom.
Stale rozwijająca się marka NTK Vehicle Electronics oferuje na rynku wtórnym kompleksową obsługę i jest liderem na rynku czujników diagnostycznych i regulacyjnych. Oprócz czujników tlenu, portfolio produktów NTK obejmuje czujniki ciśnienia i  przepływomierze  powietrza, czujniki temperatury spalin i czujniki NOx oraz czujniki prędkości obrotowej wału i wałka rozrządu.

Źródło: NGK SPARK PLUG

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę