Sieci warsztatowe na polskim rynku

8.10.2018
Reklama
Reklama

Komentarz Szymona Latosa, specjalisty ds. rozwoju sieci Checkstar, nt. polskiego rynku sieci serwisowych, ich potencjału rynkowego oraz niezbędnych wymaganiach, by móc liczyć na odniesienie sukcesu rynkowego.

Obecna sytuacja na rynku sieci warsztatowych w Polsce pozwala na optymistyczne spojrzenie w przyszłość. Większość warsztatów w naszym kraju to jednostki nadal niezrzeszone w żadnej sieci i coraz częściej ich właściciele dostrzegają szanse rozwoju w przystąpieniu do sieci. Taka sytuacja daje szanse na rozwój i powiększanie liczby serwisów w sieci. Jednak utrzymanie sieci na rynku w dzisiejszych czasach nie jest sprawą prostą, ponieważ serwisom trzeba zapewnić odpowiedni poziom wsparcia, począwszy od wizualizacji pozwalającej się wyróżnić na tle konkrecji, ale także pomocy w wyposażeniu serwisu oraz atrakcyjne partnerstwo handlowe. Otrzymują niezbędne materiały informacyjne i reklamowe, a także uczestniczą we wspólnych akcjach promocyjnych i marketingowych.

Reklama

Założenie nowej sieci ma większe szanse powodzenia, jeżeli organizatorem jest producent, ponieważ wsparcie proponowane przez producenta będzie zawsze większe niż to proponowane przez np. hurtownie. Serwisy zrzeszone będą z kolei bardziej konkurencyjne od niezrzeszonych z powodu łatwiejszego dostępu do szerokiej wiedzy technicznej, szerokiego asortymentu części zamiennych, reklamy i promocji sieci serwisowej, profesjonalnych szkoleń technicznych, handlowych i informatycznych. Poza tym możliwość korzystania ze znaku towarowego, który jest szeroko rozpoznawalny, jest trudną do przecenienia zaletą, mając wyraźny wpływ na wzrost prestiżu firmy.

Reklama

Przyglądając się rynkowi sieci w Polsce, można zauważyć specjalizację poszczególnych z nich. Mamy sieci oponiarskie, które specjalizują się właśnie w tym zakresie prac, mamy sieci szybkiej obsługi nie świadczące poważnych napraw, sieci blacharsko-lakiernicze odbudowujące samochody po zdarzeniach komunikacyjnych, sieci zajmujące się obsługą samochodów ciężarowych. Natomiast wszystkie te warsztaty w większym lub mniejszym stopniu świadczą, oprócz głównej specjalizacji, inne usługi serwisowe, nie do końca powiązane z główną specjalizacją. Więc nikogo nie powinno zdziwić, że np. w warsztacie sieci oponiarskiej, oprócz wymiany opony czy felgi, wymienimy akumulator, sprawdzimy geometrię czy też przeprowadzimy obsługę klimatyzacji.

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama