Różnice w bezpieczeństwie oferowanym przez trzy różne klasy opon
Niezależne testy zlecone przez największą na świecie sieć usług motoryzacyjnych i sprzedaży opon, Point S, wykazały znaczną różnicę w bezpieczeństwie i osiągach między oponami klasy premium, średniej i najtańszej.
- Niezależne testy zlecone przez Point S i przeprowadzone przez Dział Produktowy TÜV SÜD wykazały znaczące różnice między oponami klasy premium, średniej i najtańszej w zakresie szeregu kryteriów mających kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa
- Pięć testowanych opon klasy premium osiągnęło lepsze wyniki niż opony klasy średniej i najtańszej, a testy prowadzenia i hamowania na suchej i mokrej nawierzchni wykazały wyraźne różnice między średnimi wartościami dla poszczególnych klas opon
- Te dane wpisują się w toczącą się aktualnie debatę branżową na temat uzasadnienia cen opon premium
- Jako największa na świecie sieć niezależnych dealerów opon i produktów do pielęgnacji aut, Point S ma wyjątkową możliwość zlecania niezależnych testów z korzyścią dla swoich członków, kierowców i branży
W testach przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD Product Service, pięć marek opon premium zostało porównanych z trzema markami opon klasy średniej i trzema najtańszymi markami opon pod kątem szeregu kryteriów bezpieczeństwa na bardzo popularnej 18-calowej oponie 225/40R18 92Y.1
Wyniki pokazują wyraźnie lepsze osiągi opon klasy premium w porównaniu z oponami klasy średniej i budżetowej, szczególnie na mokrej nawierzchni. W teście hamowania na mokrej nawierzchni opony klasy średniej potrzebowały średnio 2,33 m więcej drogi hamowania, aby całkowicie zatrzymać pojazd testowy z prędkości 80 km/h. Dla porównania, opony z najniższej półki wymagały 4,47 m – długości dużego SUV-a lub dorosłej samicy żyrafy – dodatkowego dystansu hamowania w porównaniu z modelami premium.
Pięć opon premium uzyskało również lepsze wyniki w testach przyczepności i prowadzenia przeprowadzonych przez Dział Produktowy TÜV SÜD. Opony klasy średniej wymagały zmniejszenia prędkości o 3 km/h, aby dorównać prowadzeniu przeciętnej opony klasy premium na mokrej nawierzchni, podczas gdy opony z najniższej półki wymagały zmniejszenia tejże prędkości o 5 km/h.
Wykorzystując swoją pozycję największej na świecie sieci niezależnych dealerów opon, Point S zlecił testy, aby zapewnić swoim członkom najbardziej aktualne, oparte na dowodach porady dotyczące bezpieczeństwa opon, umożliwiając im oferowanie klientom właściwych,a nie najtańszych opon. Posunięcie to ma miejsce w obliczu szeroko zakrojonej debaty branżowej na temat rentowności opon premium.
– W obliczu aktualnej, skomplikowanej sytuacji ekonomicznej, w której inflacja powoduje wzrost cen, naturalne jest, że kierowcy są bardziej świadomi kosztów utrzymania swoich pojazdów. Jesteśmy coraz częściej proszeni przez naszych klientów końcowych o uzasadnienie różnic cenowych między gamami opon. Właśnie dlatego zleciliśmy testy Działowi Produktowemu TÜV SÜD: aby uzyskać prawdziwie niezależną i obiektywną opinię na ten temat. Testy potwierdziły, że opony klasy premium osiągają lepsze wyniki we wszystkich kryteriach testowych mających kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa. Pytanie, które powinniśmy sobie zadać jako branża, brzmi zatem: czy naprawdę można wycenić bezpieczeństwo? – powiedział Fabien Bouquet, dyrektor generalny Point S International,
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Żródło: Point S