Rewolucja w nawigacji: HERE i BMW stawiają na sztuczną inteligencję

Rewolucja w nawigacji: HERE i BMW stawiają na AI HERE Technologies

HERE Technologies i Grupa BMW ogłosiły rozszerzenie współpracy, której celem jest ulepszenie doświadczeń związanych z jazdą, zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz rozwój architektury pojazdów definiowanych przez oprogramowanie (SDV).

  • HERE dostarcza precyzyjne dane mapowe na poziomie pasa ruchu, które wspierają zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oraz funkcje autonomicznej jazdy w nadchodzących modelach BMW.
  • System mapowania oparty na sztucznej inteligencji, opracowany przez HERE, umożliwia Grupie BMW spełnianie wymogów regulacji dotyczących Inteligentnego Asystenta Prędkości oraz maksymalizację ocen bezpieczeństwa w ramach Programu Oceny Nowych Samochodów (NCAP).
  • Ponad 53 miliony pojazdów różnych producentów, sprzedanych w Europie i Ameryce Północnej, korzysta z map HERE do wspierania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz autonomicznej jazdy.

W tym roku nowe modele BMW będą korzystać z ujednoliconego pakietu standardowych i wysokiej rozdzielczości danych mapowych (SD/HD) od HERE, które umożliwią realizację szeregu funkcji, od precyzyjnego pozycjonowania na pasie ruchu po zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) i autonomiczną jazdę. Szczegółowa i stale aktualizowana mapa HERE wspiera BMW w spełnianiu wymogów unijnego rozporządzenia dotyczącego Inteligentnego Asystenta Prędkości (ISA) oraz pomaga osiągnąć najwyższe oceny w Programie Oceny Nowych Samochodów (NCAP).

Wszystkie dane od HERE dla Grupy BMW, w tym modele sieci dróg na poziomie pasa ruchu, będą przetwarzane przez UniMap – przełomowy system mapowania oparty na sztucznej inteligencji. UniMap integruje wszystkie dane SD, ADAS i HD w jedną, spójną semantycznie cyfrową reprezentację świata. To kluczowy element wspierający rosnącą liczbę zastosowań wymagających danych lokalizacyjnych w architekturze SDV. Zaprojektowany do współpracy z czujnikami pojazdu, UniMap umożliwia tworzenie systemu „data flywheel”, co prowadzi do ciągłej aktualizacji map i ulepszenia doświadczeń związanych z jazdą.

System mapowania oparty na sztucznej inteligencji jest niezbędny dla pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. Upraszcza on procesy rozwojowe, obniża koszty i przyspiesza wprowadzanie na rynek unikalnych usług i rozwiązań opartych na lokalizacji dla producentów samochodów – powiedział Gino Ferru, starszy wiceprezes i dyrektor generalny EMEA w HERE Technologies. – Dzięki naszej kompleksowej ofercie mapowania – obejmującej nawigację, ADAS oraz autonomiczną jazdę – kierowcy BMW skorzystają z bezpieczniejszej i bardziej komfortowej jazdy.

HERE to globalny lider w dostarczaniu map klasy motoryzacyjnej, przeznaczonych do obsługi nawigacji, ADAS i autonomicznej jazdy. Obecnie ponad 220 milionów pojazdów na świecie zostało sprzedanych z mapami HERE na pokładzie, w tym ponad 53 miliony w Europie i Ameryce Północnej, wykorzystujących mapy HERE do zastosowań związanych z ADAS i autonomiczną jazdą.

Pod koniec 2023 roku Grupa BMW i HERE ogłosiły, że HERE HD Live Map zasila funkcję BMW Personal Pilot Level 3, umożliwiającą wysoce zautomatyzowaną jazdę, w której kierowcy mogą zdjąć ręce z kierownicy i nie patrzeć na drogę w określonych warunkach. Od marca 2024 roku funkcja ta jest dostępna w nowym BMW serii 7 do użytku na autostradach w Niemczech. Po jej aktywacji system pozwala pojazdowi na warunkowo zautomatyzowaną jazdę z maksymalną prędkością 60 km/h w gęstym ruchu.

Od 2022 roku HERE HD Live Map wspiera funkcję jazdy Level 2+ „Highway Assistant” w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie dla BMW serii 7 i innych modeli premium. Funkcja ta umożliwia jazdę bez użycia rąk na autostradach z prędkością do 130 km/h (80 mph), pod warunkiem, że kierowcy pozostają skoncentrowani i gotowi do przejęcia kontroli. Od 2023 roku „Highway Assistant” jest również dostępny w Niemczech. BMW jest obecnie jedynym producentem samochodów, który może oferować zarówno funkcje jazdy „hands-off, eyes-on” (poziom 2), jak i „hands-off, eyes-off” (poziom 3) w jednym modelu samochodu (seria 7) – oba zasilane przez technologie HERE.

Źródło: HERE Technologies

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę