Restauracja legendarnego modelu Mercedes-Bens 300 SL

Jeśli chodzi o precyzję i dobór koloru, Standox ma bogate doświadczenie w uzyskiwaniu idealnego efektu już za pierwszym razem. Wie o tym również Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Center, w niemieckim mieście Fellbach. Warsztat specjalizuje się w klasycznych samochodach, a jego pracownicy polegają na fachowej wiedzy marki Standox, szczególnie gdy renowacja wymaga odnalezienia rzadkiego koloru.
Słynny Mercedes-Benz 300 SL Gullwing był produkowany w latach 1954–1957. Z 1400 egzemplarzy około 80% trafiło do USA, w tym model z 1955 r., który odrestaurowano w warsztacie Mercedes-Benz Classic Center w Fellbach. Nowy właściciel tego pięknego klasyka, kolekcjoner z Niemiec, zabrał go do ekspertów z Fellbach na przegląd. Szybko wyszło na jaw, że samochód został wcześniej nieprawidłowo odrestaurowany i polakierowany. Fabryczne dokumenty auta z 1955 r. wskazują, że obecnie srebrne nadwozie było pierwotnie pokryte jasnoniebieskim lakierem metalicznym.
– Według naszych archiwów w tym kolorze powstało tylko 7 Mercedesów-Benz 300 SL – mówi Michael Plag, project manager w Mercedes-Benz Classic Car Center.
Po konsultacjach z właścicielem uzgodniono, że należy odtworzyć przepiękny, oryginalny kolor auta. Ponieważ jasnoniebieski lakier metaliczny stworzono wyłącznie na potrzeby siedmiu samochodów, a do tego ponad 50 lat temu, trudno było o informacje na jego temat. Sprawę komplikował fakt, że oznaczenie koloru (DB 353) w katalogu Mercedesa-Benz zostało później przypisane innemu odcieniowi niebieskiego. Podczas prac nad kolorem specjaliści z Fellbach nie korzystali jedynie ze swojej wiedzy.

Pomogli im w tym eksperci Standox z laboratorium kolorystycznego w Wuppertalu, którzy stanęli na wysokości zadania. Opracowali kolor na podstawie archiwalnych próbek z warsztatu w Fellbach oraz stworzyli nową hybrydową recepturę, wykorzystującą współczesne produkty. Powłokę lakierniczą tego unikatu odtworzono wyłącznie z użyciem produktów marki Standox. Lakiernicy wykorzystali między innymi grunt reaktywny Etching Adhesive Primer U3100, podkład gruntujący Nonstop Primer Surfacer U7580, lakier nawierzchniowy Standocryl VOC 2K, lakier bazowy Standoblue i lakier bezbarwny Standocryl VOC Xtra Clear K9560.
Mercedes-Benz Classic Center i Standox współpracują już od wielu lat. Efektem tych bliskich relacji jest specjalistyczny poradnik dotyczący lakierowania klasycznych samochodów Mercedes-Benz opracowany z pomocą ekspertów marki Standox.
Źródło: Standox