Renault Trucks inwestuje w badania

Renault Trucks inwestuje w badania Renault Trucks

Renault Trucks cały czas inwestuje w badania, aby oferować pojazdy niskoemisyjne, które są coraz bardziej wydajne i dostosowują się do zmian w branży transportowej. W ramach projektu współpracy DOLPHIN producent opracowuje elektryczny pojazd laboratoryjny, którego celem jest przygotowanie przyszłej generacji elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu długodystansowego. Celem jest ocena potencjału innowacji technologicznych w zakresie optymalizacji energetycznej i środowiskowej, bezpieczeństwa, ergonomii i komfortu życia na pokładzie pojazdu.

Projekt DOLPHIN (Development Original Truck Lab for PHysical Integration) jest prowadzony przez Renault Trucks wraz z konsorcjum partnerów przemysłowych i akademickich z regionu Owernia-Rodan-Alpy. W skład konsorcjum wchodzi Lamberet, producent naczep chłodniczych, Safety Tech – spółka Gauzy specjalizująca się w rozwiązaniach w zakresie komfortu jazdy i bezpieczeństwa dla autokarów, autobusów, samochodów kempingowych i ciężarówek, Laboratoire de Mécanique des Fluides et d’Acoustique (Laboratorium Mechaniki Płynów i Akustyki), Laboratoire Ampère (Laboratorium Ampère), Laboratoire de Mécanique des Contacts et des Structures (Laboratorium Mechaniki Kontaktów i Konstrukcji), którego jednym z organów nadzorujących jest INSA (Institut National des Sciences Appliquées, francuski Instytut Nauk Stosowanych) oraz Laboratoire de Psychologie Sociale et Cognitive (Laboratorium psychologii społecznej i poznawczej), którego organem nadzorującym jest Uniwersytet Clermont Auvergne.

Celem tego wspólnego projektu jest zbudowanie pojazdu demonstracyjnego, w oparciu o w 100% elektryczną ciężarówkę, w celu przetestowania i oceny innowacji technologicznych w trzech obszarach badawczych: 

  • Optymalizacja energetyczna i środowiskowa, ze szczególnym uwzględnieniem aerodynamiki tego w 100% elektrycznego pojazdu oraz bardziej ogólnie, efektywności energetycznej całego zestawu.  
  • Bezpieczeństwo użytkowników dróg, poprzez wbudowanie dedykowanego osprzętu w celu zwiększenia wykrywania innych użytkowników dróg.  
  • Ergonomia i komfort wewnątrz pojazdu, z całkowicie przeprojektowaną tablicą wskaźników i nowym wyposażeniem wnętrza, oferujące innowacyjne wrażenia podczas jazdy z naciskiem na wygodę i dobre samopoczucie kierowcy.

Ponadto testowane będą nowe aplikacje mobilne w celu optymalizacji zarządzania wyposażeniem nadwozia.

Dla Renault Trucks projekt DOLPHIN jest sposobem na przygotowanie przyszłych generacji elektrycznych samochodów ciężarowych poprzez badanie możliwości wykorzystania nowych technologii i zwiększanie poziomu ich dopracowania. Produkcja ciężarówki laboratoryjnej rozpocznie się wiosną 2024 r.

Projekt DOLPHIN został nagrodzony w konkursie „CORAM 2022” (Comité d’Orientation pour la Recherche Automobile et Mobilité/Komitet Sterujący ds. Badań nad Motoryzacją i Mobilnością), który wspiera innowacyjne projekty przyspieszające przejście na pojazdy przyszłości. Został on sfinansowany z środków państwowych w ramach programu France 2030 oraz przez Unię Europejską – Next Generation EU w ramach planu France Relance.

Źródło: Renault Trucks

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę