ProfiAuto: Podsumowanie roku i prognozy dla branży na 2025

ProfiAuto: Podsumowanie roku i prognozy dla branży na 2025 ProfiAuto

Do ponad 3000 wzrosła na koniec mijającego roku liczba warsztatów zrzeszonych w sieci ProfiAuto. Zwiększyła się także liczba partnerów sieci i ich filii, która liczy obecnie niemal 270 sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Przedstawiciele należącej do spółki Moto-Profil marki ProfiAuto podsumowują mijający rok i wskazują, w jakim ich zdaniem kierunku będzie podążać motoryzacyjny aftermarket w najbliższych miesiącach. 

Nowoczesne technologie wyzwaniem na warsztatów

Według ekspertów ProfiAuto, istotne w przyszłym roku będzie stopniowe dostosowanie warsztatów do obsługi serwisowej współczesnych modeli samochodów. Rosnące znaczenie systemów ADAS i technologii autonomicznych czy nowych standardów diagnostycznych już teraz zmienia sposób funkcjonowania niezależnych serwisów. Wyzwania technologiczne stojące przed mechanikami są jednym z powodów, dla których właściciele warsztatów coraz chętniej przystępują do sieci. W przypadku ProfiAuto, liczba serwisów pod koniec 2024 roku przekroczyła już 3000. Dzięki sieci zyskują niezbędne wsparcie i technologie. 

Warsztaty dołączające do ProfiAuto Serwis doceniają elastyczne warunki współpracy i chcą rozwijać się razem z nami, ponieważ zdają sobie sprawę, co ich czeka już w niedalekiej przyszłości. Po pierwsze, zwracamy uwagę na to, że nowoczesne systemy wspomagające kierowcę wymagają obsługi i naprawy, a to zobowiązuje już do posiadania odpowiedniej wiedzy i merytorycznego przygotowania. Przypominamy im, że niektóre nowoczesne systemy wymagane są przez prawo, zatem jest to realny problem, z którym już teraz muszą się zmierzyć, bo to standard w nowych autach. Po drugie, przypominamy o szerokim wykorzystaniu technologii PassThru. Protokół ten umożliwia niezależnym warsztatom dostęp do platform producentów pojazdów, co pozwala na realizację diagnostyki i napraw na poziomie porównywalnym z autoryzowanymi stacjami obsługi – podkreśla Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis. 

Innowacje kluczowe dla branży aftermarket 

Zdaniem przedstawicieli sieci, mechanicy coraz częściej będą pełnić rolę mechatroników. To spowoduje, że warsztaty muszą być gotowe na inwestycje w sprzęt i oprogramowanie niezbędne do obsługi nowoczesnych pojazdów.

Obserwujemy szybkie tempo wprowadzania nowych technologii do samochodów, ale też podejścia do ich serwisowania. Kluczowe dla naszej branży będzie wsparcie warsztatów w dostosowaniu się do tych zmian. Rok 2025 przyniesie dalszą ewolucję w obsłudze pojazdów z technologiami zbliżającymi nas do pełnej autonomii. Dlatego inwestujemy w szkolenia mechaników oraz rozwijamy ofertę produktów do serwisowania pojazdów zelektryfikowanych. Musimy stale patrzeć w przyszłość, aby odpowiedzieć na rewolucję w motoryzacji i zabezpieczyć rozwój naszej branży – zaznacza Mariusz Maksym. 

Rozwój sieci i współpraca z partnerami

Rok 2024 zaowocował także znaczącym rozwojem ProfiAuto pod kątem nowych partnerów handlowych sieci. Kolejne filie otworzyli m.in.: Grupa Auto Reflex (Ostrów Mazowiecka), Inter Auto (Żyrardów), M-mot (Syców, Rawicz) czy Remi Auto Części (Lubań). Do grona partnerów ProfiAuto dołączyły również nowe firmy, takie jak DBAUTO (Kozy), KOMA Car Center (Radzyń Podlaski), MOTO-LINE (Sulechów), Subiekt (Hrubieszów), VERAX (Inowrocław) i TIR-PARTNER (Łuków). 

Rosnące koszty działalności motywują przedsiębiorców do szukania efektywnych rozwiązań. Dlatego naszym priorytetem jest wsparcie naszych partnerów „tu i teraz”, szczególnie w zakresie zwiększania efektywności ich firm. Realizujemy to m.in. poprzez programy handlowe i działania marketingowe, które pomagają budować rozpoznawalność lokalnych firm w sieci ProfiAuto. Aktywnie działamy także w organizacjach takich jak  TEMOT International i SDCM, aby wspólnie bronić prawa klientów do wyboru sposobu i miejsca serwisowania ich pojazdów, co jest dla naszej branży absolutnym priorytetem – mówi Łukasz Kopiec, wiceprezes firmy Moto-Profil będącej właścicielem sieci ProfiAuto.

W 2024 roku sieć uruchomiła także program Ambasadorów ProfiAuto. Wyłoniono grupę 38. liderów wśród hurtowni i sklepów zrzeszonych w sieci, których rola skupia się m.in. na reprezentowaniu marki na zewnątrz, budowaniu jej pozytywnego wizerunku i realizowaniu wspólnych działań biznesowych. W ten sposób ProfiAuto postawiło na nową strategię, spójność i bardziej jednolitą komunikację, a przede wszystkim bycie bliżej warsztatów oraz odpowiadanie na ich kluczowe potrzeby. 

O przydziale do konkretnego segmentu w ramach programu decydowały głównie kryteria handlowe, a w dalszej kolejności kwestie marketingowe. Analogiczne zasady w sieci ProfiAuto będą obowiązywały także w przyszłym roku. 

Źródło: ProfiAuto

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę