Polestar uruchamia pierwszą ofertę ładowania dwukierunkowego
PolestarPolestar wprowadza swoją pierwszą ofertę ładowania dwukierunkowego, rozpoczynając od modelu Polestar 3 dostępnego w Kalifornii. To ważny krok w kierunku przekształcenia samochodu elektrycznego w mobilne źródło energii – zarówno dla domu, jak i lokalnej sieci energetycznej.
Technologia ładowania dwukierunkowego (bi-directional charging) umożliwia pojazdowi nie tylko pobieranie energii, ale również jej oddawanie – do instalacji domowej lub z powrotem do sieci. Polestar, we współpracy z firmą dcbel, wprowadza rozwiązanie vehicle-to-home (V2H), które zapewnia użytkownikom możliwość zasilania domu energią z baterii pojazdu, obniżania kosztów ładowania oraz zabezpieczenia instalacji na wypadek przerw w dostawie prądu.
Ładowanie dwukierunkowe to przełom nie tylko dla branży motoryzacyjnej, ale także dla domowego ekosystemu energetycznego. Ponieważ obniża ono całkowity koszt posiadania i sprawia, że samochód pracuje dla Ciebie nawet wtedy, gdy jest zaparkowany, wybór jazdy samochodem Polestar staje się jeszcze bardziej atrakcyjny – powiedział Michael Lohscheller, CEO Polestar.
Wsparcie dla sieci, niższe koszty energii i zabezpieczenie na wypadek blackoutów
System V2H działa w oparciu o prąd stały (DC) i został przygotowany dla pojazdu Polestar 3, który korzystaja z architektury 400 V. Oprócz inteligentnego ładowania rozwiązanie pozwala zasilać dom nawet przez 10 dni podczas przerw w dostawach energii – w zależności od zapotrzebowania na moc i stanu naładowania baterii pojazdu.
Zastosowanie systemu dcbel Ara może obniżyć roczne koszty energii związane z ładowaniem nawet o około 1300 dolarów – szczególnie w regionach korzystających z dynamicznych stawek za energię elektryczną.
Oferta dla mieszkańców Kalifornii z lokalnymi ulgami
Kalifornia, jako jeden z najaktywniejszych rynków elektromobilności, została pierwszym miejscem wdrożenia oferty. Użytkownicy mogą skorzystać z lokalnych programów dopłat i ulg podatkowych administrowanych między innymi przez California Energy Commission, co znacząco zmniejszy koszty zakupu i instalacji systemu V2H.
Szczegóły dotyczące programu dostępne są na stronie dedykowanej klientom firmy Polestar w USA.
Polestar rozwija technologię także na rynku europejskim
Producent zapowiada, że oferta dwukierunkowego ładowania będzie stopniowo wdrażana w kolejnych krajach. Równolegle w Niemczech – a wkrótce również w innych państwach Europy – wprowadzono domową ładowarkę AC Zaptec Go2, kompatybilną z Polestarem 3 i przygotowaną do przyszłej obsługi funkcji ładowania dwukierunkowego. Po aktywacji tej funkcji w samochodzie urządzenie umożliwi przesył energii również z pojazdu do domu.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Nowy kierunek w energetyce domowej i elektromobilności
Wprowadzenie systemu V2H to istotny krok w transformacji samochodu elektrycznego w element inteligentnego ekosystemu energetycznego. Możliwość magazynowania i oddawania energii zwiększa udział odnawialnych źródeł w miksie energetycznym, odciąża lokalne sieci i poprawia bezpieczeństwo energetyczne domu. Polestar zapowiada dalszy rozwój i rozszerzenie funkcji bi-directional charging na kolejne modele i rynki.
Źródło: Polestar








