Ostatni raz jako AD Polska

AD Polska
17.10.2017

To było ostatnie już spotkanie klientów i dostawców pod szyldem AD Polska. Sieć dystrybucji i warsztatów wraz ze zmianą właściciela działać będzie jako Elit.

Doroczne spotkanie AD Polska od zawsze było okazją do podsumowania ostatniego okresu działalności i przedstawienia planów na kolejne miesiące. Jednak z uwagi na zmiany w strukturze właścicielskiej, ten temat zdominował zarówno część oficjalną, jak i rozmowy kuluarowe.

Formalne przejęcie udziałów w spółce AD Polska nastąpiło 4 sierpnia tego roku. Nowym właścicielem został LKQ Corporation, jeden ze światowych liderów w dystrybucji części zamiennych do wszystkich typów pojazdów, który za pośrednictwem zależnej grupy Elit rozpoczyna budowę jednej sieci w Centralnej i Wschodniej Europie. Wspólne działania obejmą Czechy, Słowację, Rumunię, Ukrainę i oczywiście Polskę.

- Decyzja o zmianach w strukturach właścicielskich zapadła niemal przed rokiem, od tego czasu sukcesywnie przygotowujemy się do zakończenia całego procesu. Naturalnie nie wpływa to na bieżącą działalność firmy, zarówno z dostawcami i klientami współpracujemy na dotychczasowych zasadach - mówił Piotr Stopczyk, prezes AD Polska - Zachodzące zmiany przełożą się przede wszystkim na znaczące powiększenie oferty o silne marki produktów, w tym własnej Starline. Jednocześnie kontynuować będziemy rozbudowę istniejącej od lat sieci dystrybucji i warsztatów.

Niezależnie od planów nowego właściciela, w ostatnim czasie oferta AD Polska została poszerzona o nowe referencje marek Bugiad, Dayco, FTE, Magneti Marelli, Optimal, Ravenol i SWAG. Z kolei mapa sieci dystrybucji uzupełniona została o lokalizacje w Koninie, Płocku i Toruniu, wkrótce kolejna zostanie otwarta w Szczecinie. Zmodernizowano również platformę zamówieniową, która zyska wyszukiwarkę części po numerze VIN pojazdu.

Przedstawiciele AD Polska nagrodzili również najlepszych klientów za wysokość i dynamikę obrotu, za wieloletnią i lojalną współpracę, a także wybrali największego klienta flotowego. Wyróżnienia Top Serwis otrzymali też właściciele najlepszych punktów należących do sieci AD Serwis i Auto Primo. Na koniec przyznano tytuł Dostawca Roku, którym uhonorowana została firma Nissens.

- W najbliższym czasie rozpoczniemy zmiany w elementach wizualnych firmy - nowe logo pojawi się na filiach, samochodach oraz warsztatach. Już pod nazwą Elit kontynuować będziemy promocje i oferty specjalne oraz program lojalnościowy, które zyskają jeszcze atrakcyjniejszą formułę - dodaje Dawid Cieśla, dyrektor sprzedaży i marketingu w AD Polska. - W przyszłym roku odbędzie się też trzecia edycja konkursu Supermechanik, choć pewnie pod zmienioną nazwą. Niezależnie od tego liczymy na jeszcze większą frekwencję i rywalizację wśród mechaników o ten tytuł.

Źródło: AD Polska

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę