Nowy ośrodek badawczo-rozwojowy Toyoty w Japonii

Toyota Technical Center Shimoyama Toyota

Toyota uruchomiła nowe centrum badań i rozwoju Toyota Technical Center Shimoyama. Zainwestowano 300 miliardów jenów w obiekt, w którym będą projektowane i testowane następne modele Toyoty i Lexusa oraz sportowe samochody z linii GR.

Toyota Technical Center Shimoyama powstało dzięki inwestycji 300 miliardów jenów i obecnie zatrudnia około 3000 pracowników. Jego budowa rozpoczęła się w kwietniu 2018 roku. W pierwszej kolejności zostały otwarte tory testowe, na których prowadzono prace rozwojowe nad Lexusem IS oraz innymi nowymi modelami. Pod koniec marca 2024 roku zakończyła się budowa głównej części ośrodka, na którą składają się obiekty technologiczno-inżynieryjne i biurowo-reprezentacyjne, a także centrum biznesowe i rozwojowe marek Lexus i GAZOO Racing (GR). Jest to pierwsze nowe centrum R&D Toyoty wybudowane w Japonii od 1984 roku, kiedy powstało Shibetsu Proving Ground.

Wszechstronne testy wirtualne i drogowe

W nowopowstałym kompleksie są prowadzone wszystkie działania związane z tworzeniem nowych modeli samochodów. Tutaj mieszczą się pracownie zespołów odpowiedzialnych za planowanie produktu, design nadwozia, projektowanie techniczne, tworzenie prototypów oraz testowanie i dalszy rozwój. Na każdym etapie szeroko wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie modelowania cyfrowego oraz wirtualnych testów.

Toyota Technical Center Shimoyama Toyota

Każde nowe auto będzie wszechstronnie testowane i udoskonalane na znajdujących się na terenie ośrodka torach odzwierciedlających bardzo różne warunki drogowe, z którymi mogą się spotkać kierowcy na całym świecie. Połączenie wielokrotnego testowania prototypów w rzeczywistych warunkach z technologiami cyfrowymi oraz doświadczeniem zdobytym w motorsporcie pozwoli tworzyć coraz lepsze samochody.

Chcemy, żeby nasze samochody dawały przyjemność z prowadzenia. Dlatego stworzyliśmy centrum testowe, w którym możemy sprawdzić nowe modele do granic ich wytrzymałości i przyspieszyć prace nad kolejnymi generacjami samochodó – powiedział Akio Toyoda, prezes Zarządu i dyrektor reprezentatywny Toyota Motor Corporation.

W harmonii z naturą

Ośrodek R&D w Shimoyama został umiejscowiony na górzystych terenach tworzących doskonałe warunki do testowania samochodów i znajduje się w pobliżu głównej siedziby koncernu w prefekturze Aichi. Podczas trwającej 6 lat budowy położono szczególny nacisk na ochronę naturalnego ekosystemu. Na łącznej powierzchni 650,8 ha aż 386,5 ha, czyli 60% całości pozostawiono w stanie nienaruszonym, zaś zagospodarowane tereny zielone stanowią kompleks o powierzchni 81,8 ha. Zabudowania zajmują 159,2 ha, a drogi i tory testowe 7,1 ha.

Centrum Shimoyama jest szczególnie znane z toru testowego wzorowanego na słynnej pętli Nürburgring Nordschleife, jednym z najtrudniejszych torów wyścigowych na świecie. Jego japoński odpowiednik to wymagająca górska droga o długości 5,3 km, której liczne zakręty i wzniesienia stanowią doskonały sprawdzian właściwości jezdnych. We wschodniej części ośrodka mieści się 6-kilometrowy tor dużych prędkości wzorowany na niemieckich autostradach, specjalistyczny tor odtwarzający określone warunki drogowe spotykane na całym świecie oraz Centrum Edukacji Ekologicznej.

Źródło: Toyota

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę