Nowy Jeep Wrangler 4xe – terenówka, która sprawdzi się w mieście

Nowy Jeep Wrangler 4xe – terenówka oraz auto miejskie Stellantis

Nowa, hybrydowa wersja modelu Jeep Wrangler 4xe ma napęd na cztery koła. Sprawdzi się zarówno w terenie, jak i w mieście, gdzie na samym napędzie elektrycznym uzyskuje zasięg do 50 km. Czas ładowania samochodu wynosi mniej niż 3 godziny, dlatego też jest to ciekawe, ekologiczne rozwiązanie w ruchu miejskim.

 

 

  • 2 litry i 2 silniki elektryczne.
  • Łącznie 380 KM mocy.
  • 6,4 sekundy od 0 do 100 km/h.

 

Idąc z duchem czasu, samochody off – roadowe, zmieniają oblicze napędu na hybrydowy. Dlatego też dzięki wtyczce Plug – in, można je przełączyć na tryb elektryczny, gdzie przy pełnym doładowaniu przejadą w mieście dystans do 50 km. Model Jeep Wrangler 4xe zasilił grono terenowych hybryd - Renegade'a i Compassa, a dostępny będzie w 3 wersjach o nazwach Sahara, Rubicon oraz 80th Anniversary. Ten ostatni nazwany tak został z okazji 80 – tej rocznicy pojawienia się wojskowego pierwowzoru Jeepa Wranglera – Willysa.


Jak wygląda napęd?

Jeep Wrangler 4xe ma 4 – cylindrowy silnik benzynowy pojemności 2.0 oraz dwie jednostki elektryczne. Jedna znajduje się przy silniku spalinowym i wspomaga jego pracę oraz w razie potrzeby generuje wysokie napięcie w układzie. Druga zaś umiejscowiona jest przy automatycznej ośmiostopniowej skrzyni biegów i jest z nią zintegrowana. Akumulator ma budowę litowo – jonową, generując 400 woltów oraz 17 kilowatogodzin. Hamownie jest rekuperacyjne i samochód w jego trakcie odzyskuje energię. Jeśli chodzi o moc auta, wynosi ona 380 KM, rozpędzenie do setki trwa 6,4 sekundy.

Różne tryby jazdy

Są trzy podstawowe tryby pracy Wranglera 4xe. Pierwszy z nich, włączający się domyślnie, to ten, w którym układ napędowy najpierw korzysta z akumulatora, dodając następnie napęd z silnika spalinowego, w momencie, gdy akumulator osiągnie stan minimalnego naładowania lub też zaistnieje potrzeba zwiększenia momentu obrotowego. Można również włączyć tryb bez-emisyjny, używając jedynie napędu elektrycznego tak długo, na ile starczy energii elektrycznej. W momencie jej braku, do pracy włącza się 2.0 litrowy silnik spalinowy. Trzeci tryb o nazwie eSave oznacza głównie korzystanie z silnika benzynowego, a energię oszczędza się np. do jazdy miejskiej.

Bogate wyposażenie

W seryjnym wyposażeniu znajdziemy wiele pomocnych funkcji. We wnętrzu Jeepa Wranglera 4xe znajduje się 8,4 calowy ekran dotykowy, który łączy się ze smartfonem, używając aplikacji Apple CarPlay i Android Auto. Kolejny duży, 7- calowy wyświetlacz informuje o poziomie naładowania akumulatora i możliwym zasięgu auta w trybie hybrydowym oraz elektrycznym. Wbudowany system audio jest  przemyślany i zawiera 9 głośników w systemie Alpine z subwooferem. Do tego zainstalowane zostały pomocne systemy monitorujące obszary martwego pola i wykrywające obiekty podczas cofania. Samochód posiada asystenta parkowania tyłem oraz przodem, jak również elektroniczny system przeciwdziałania dachowaniu. Ostrzega przed zbytnim zbliżaniem się do pojazdów, w modelu Rubicon zaś zamontowano przednią kamerę. Można zatem stwierdzić, iż postawiono bardzo mocno na kwestie związane z bezpieczeństwem jazdy.

Nowy Jeep Wrangler 4xe to samochód na miarę dzisiejszych czasów. Pozwala na bez–emisyjną i bezpieczną jazdę miejską, przeistaczając się w prawdziwą terenówką na drogach poza miastem.

 

Galeria artykułu

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę