Nowy dodatek smarny od Lanxess
Koncern Lanxess, producent specjalistycznych środków chemicznych, wprowadza na rynek nowy dodatek smarny do olejów silnikowych do samochodów osobowych oraz olejów silnikowych o wysokiej wydajności.
Nowy Additin RC 3502 został opracowany z myślą o ograniczeniu tarcia oraz zapewnieniu stałej wydajności i ochrony przed zużyciem. Nowy modyfikator tarcia jest niekorozyjny i wzmacnia właściwości wszystkich olejów silnikowych (syntetycznych i mineralnych). Ponadto nie zawiera substancji SAPS (czyli popiołu siarczanowego, fosforu ani siarki).
– Nowy Additin RC 3502 jest trwałym organicznym modyfikatorem tarcia opracowanym specjalnie z myślą o aktualnej przedłużonej eksploatacji, wynoszącej zazwyczaj aż do 32 tys. km. Charakteryzuje się wyjątkową rozpuszczalnością w pełnym zakresie ogólnodostępnych olejów silnikowych do samochodów osobowych i olejów silnikowych o wysokiej wydajności – opowiada dr Frank DeBlase, Menadżer ds. Technologii Zastosowań w dziale Dodatków Smarnych jednostki biznesowej ADD.
Ponadto Additin RC 3502 ma zapewniać dodatkowe korzyści w postaci pozytywnych interakcji z innymi dodatkami bezpośrednio na powierzchni poddawanej tarciu, gdzie działają również powierzchniowo czynne dodatki zapobiegające zużyciu, detergenty i ditiokarbaminiany molibdenu. W ramach badań na dynamometrze silnika (ASTM D8114) to właśnie te właściwości połączone z doskonałą zdolnością do obniżania tarcia i trwałością przekładają się na ograniczenie tarcia wymagane do osiągnięcia wzrostu efektywności paliwowej zgodnego z klasyfikacjami olejów silnikowych ILSAC GF-5+ i GF-6, które stanowią nową specyfikację branżową kładącą jeszcze większy nacisk na efektywność paliwową.
Źródło: Lanxess