Nowa opona na zimę od Goodyear

Goodyear UltraGrip Performance 3 Goodyear

Goodyear wprowadza na rynek kolejną generację linii opon zimowych UltraGrip. Nowy model UltraGrip Performance 3 został wyposażony m.in. w technologie Snow Protect i Wet Grip+, dzięki czemu wyróżnia się pewnym prowadzeniem na śniegu oraz krótką drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje, a nowy wzór bieżnika redukuje hałas, co przekłada się na lepszy komfort jazdy. 

Aura staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, zaskakując już nie tylko drogowców, ale także meteorologów. Jest to szczególnie niebezpieczne w okresie jesienno-zimowym, kiedy niespodziewane opady marznącego deszczu czy śniegu mogą stać źródłem problemów i stresu dla niejednego kierowcy, zwłaszcza mniej doświadczonego. Dlatego użytkownicy coraz częściej poszukują opon zdolnych do pracy w każdych warunkach zimowych, na śniegu, ale także na mokrej i suchej nawierzchni. To skłoniło Goodyeara do opracowania wszechstronnej opony o jeszcze bardziej zrównoważonych właściwościach zimowych niż utytułowany poprzedni model. 

Goodyear_UltraGrip_Performance 3 Goodyear

Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań, Goodyear wyznacza standardy osiągów, co potwierdził test przeprowadzony przez niezależny niemiecki urząd badawczy TUV SUD. W porównaniu z czterema konkurencyjnymi oponami klasy premium, UltraGrip Performance 3 radzi sobie najlepiej w zakresie prowadzenia na śniegu oraz hamowania na mokrej i suchej nawierzchni [1]. Opona jest dostępna w 94 rozmiarach na obręcze od 14 do 21 cali, i pasuje do szerokiej gamy samochodów osobowych, z silnikami spalinowymi, elektrycznymi, jak i hybrydowymi.

Najnowocześniejsze technologie dla wiodącej wydajności

W nowej oponie Goodyear zastosowano najnowsze technologie, które wprowadzają jej osiągi na wyższy poziom oraz sprawiają, że pasuje do wielu różnych generacji pojazdów, w tym potężnych aut elektrycznych:

  • Technologia Snow Protect, dzięki zwiększonej gęstości lameli, które tworzą wiele krawędzi chwytających śnieg, zapewnia optymalną trakcję i przyczepność. Dodatkowo „śnieżne pazury” i dłuższe rowki na krawędzi barkowej poprawiają osiągi na miękkim i głębokim śniegu. 
  • Technologia Wet Grip+ ze zoptymalizowaną, okrągłą stopką zapewnia lepsze rozpraszanie wody. Woda jest spychana na boki, a nie do przodu, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i zapewnia doskonałe osiągi na mokrej jezdni.
  • Innowacyjne lamele 3D w części barkowej zwiększają sztywność opony i poprawiają jej osiągi na suchej nawierzchni.
  • Opory toczenia zostały zmniejszone o 3% [2], a waga opony nawet o 10% [2] – dotyczy to całej gamy. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje i poprawia przepływ powietrza.
  • Nowy wzór bieżnika redukuje hałas wewnątrz pojazdu o 36% (nawet o 2 dBA) w całej gamie opon [2]. Ten wynik może być jeszcze lepszy, gdyż Goodyear planuje wdrożyć w kolejnych liniach technologię SoundComfort, która pozwoli zmniejszyć hałas o 50% (nawet o 4 dBA) [2].

Dzięki rozwiązaniom, które poprawiają wydajność i zmniejszają hałas, opona zimowa UltraGrip Performance 3 jest przystosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych. Aby poradzić sobie z ekstremalnym momentem obrotowym samochodów elektrycznych, nowy model Goodyeara został wyposażony w innowacyjną, odporną na zużycie mieszankę bieżnika, a lamele 3D zapewniają większą stabilność przy przenoszeniu większych sił. 

Goodyear_UltraGrip_Performance_3 Goodyear

Opona UltraGrip Performance 3 pasuje m.in. do najnowszych i najbardziej popularnych pojazdów na rynku, takich jak Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW serii 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid i Smart #1, Toyota Aygo X, oraz Volvo C40/XC40. 

UltraGrip Performance 3 jest dostępna w 94 rozmiarach, w tym 13 nowych. Nowy model zastąpi dwa inne dobrze znane produkty - UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.

[1] W porównaniu z kolejnym testowanym konkurentem. Nową oponę Goodyeara porównano z czterema najnowszymi konstrukcjami głównych konkurentów w segmencie opon zimowych o wysokich osiągach (Bridgestone BlizzakLM005, Pirelli Cinturato Winter 2, Continental WinterContactTS 870, Michelin Alpin 6). Testowana przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie grudzień 2021 - luty 2022 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55 R16. Samochód testowy: VW Golf VIII, Miejsce testu: Goodyear Arctic Center Saariselkä. Ośrodek Goodyeara w Mireval. Numer raportu: 713234277-BM. Pełna treść raportu z testów znajduje się na stronie https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports.html.
[2] W porównaniu z poprzednim modelem UG Performance +.
[3] W zależności od rodzaju pojazdu, jego prędkości i nawierzchni drogi. Na podstawie wewnętrznych pomiarów drogowych pojazdu; testowane w lutym 2018, styczniu 2018, listopadzie 2017 i październiku 2011 przez inżynierów Goodyeara w Luksemburgu. Rozmiar opony: 225/55R17 na samochodach VW Passat Alltrack i Ford Kuga oraz rozmiar 255/45R18 na Audi A7.

Źródło: Goodyear

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę