Monitorowanie opon również dla przyczep samochodów ciężarowych
Firma Continental wprowadza usługę zdalnego monitorowania opon w czasie rzeczywistym dla przyczep za pośrednictwem cyfrowego rozwiązania ContiConnect Live. Ten system doskonale współpracuje zarówno z naczepami, jak i z przyczepami.
- Dane opon w czasie rzeczywistym dla lepszego planowania serwisu i konserwacji przyczep ciężarowych;
- Akumulator umożliwia codzienne odczyty danych opon do 28 dni;
- Rozwiązanie dostępne na wielu rynkach na całym świecie od lipca tego roku.
Urządzenie zdalnego monitorowania odbiera dane z czujników opon i wysyła je do portalu ContiConnect. Następnie system przekazuje informacje dotyczące ciśnienia i temperatury powietrza w oponach do jednostki napędowej pojazdu. Nawet gdy urządzenie nie jest podłączone do zasilania, wewnętrzny akumulator pozwala na codzienne odczyty przez okres aż do 28 dni.
Dzięki ContiConnect Live może zmniejszyć i zminimalizować ryzyko awarii związanych z uszkodzeniami opon i utrzymać pojazdy na drodze, zamiast w warsztacie. Aktualizacje na żywo oraz alarmy w czasie rzeczywistym dodatkowo zwiększają wydajność i zmniejszają koszty związane z naprawami i konserwacją. Rozwiązanie ContiConnect Live dla przyczep oferuje również funkcję śledzenia opartą na danych GPS. Dzięki temu menedżerowie flot mają pełen wgląd w dokładną pozycję swoich pojazdów. Od lipca 2023 r. to nowe rozwiązanie dla przyczep jest dostępne na wielu rynkach na całym świecie.
– ContiConnect Live daje flocie ogromną korzyści w postaci wiedzy, czy istnieje problem z ciśnieniem w oponach, który można rozwiązać jeszcze przed połączeniem naczepy do samochodu ciężarowego. Dzięki rozwiązaniu ContiConnect Live floty mogą osiągnąć i zapewnić najniższe całkowite koszty jazdy – wyjaśnia Clarisa Doval, dyrektor ds. rozwiązań cyfrowych w Continental Tires.
Czujniki wewnątrz opon przesyłają dane do jednostki monitorującej, która zamontowana jest w przyczepie. Informacje są następnie przekazywane do powiązanej platformy zarządzania oponami, gdzie można je wygodnie przeglądać za pośrednictwem portalu ContiConnect i aplikacji ContiConnect.
Operatorzy floty również mają dostęp do danych, takich jak ciśnienie w oponach, temperatura oraz przebieg każdej opony podłączonej do systemu monitorowania. W przypadku niskiego ciśnienia lub niewielkich ubytków, portal może generować powiadomienia tekstowe lub e-mailowe do nieograniczonej liczby odbiorców. Dzięki temu w wielu przypadkach można podjąć odpowiednie kroki naprawcze jeszcze przed holowaniem przyczepy.
Dzięki ContiConnect Live można uniknąć awarii, zmniejszyć koszty konserwacji i wydłużyć czas eksploatacji pojazdu na drodze. Pomimo że koszty opon stanowią jedynie około 5% inwestycji floty, mogą one odpowiadać za ponad połowę wszystkich kosztów operacyjnych. Niewidoczne zmniejszenie ciśnienia w oponach prowadzi do zwiększenia oporu toczenia i zużycia paliwa. W przypadku uszkodzenia opony, przyczepa nie nadaje się do jazdy, aż zostanie naprawiona. Wysokie ceny paliwa i opóźnienia stanowią wyzwanie zarówno dla operatorów floty, jak i dla klientów, ze względu na problemy związane z dostawami.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Firma Continental Tires systematycznie rozwija innowacyjne rozwiązania biznesowe oraz tworzy kompleksowy ekosystem inteligentnych technologii cyfrowych, skupionych na oponach klasy premium. Do 2030 r. producent opon dąży do bycia światowym liderem w dziedzinie rozwiązań cyfrowych opartych na usługach. Już obecnie Continental oferuje klientom flotowym gwarantowany przebieg, wraz z szeroką gamą usług oponiarskich, dostępnych zawsze i wszędzie tam, gdzie są potrzebne.
Źródło:Continetal