Marka FIAT zaprezentowała nową serię specjalną Fiat Pandina
Data jej premiery, przypadająca na 29 lutego to hołd dla historycznej premiery pierwszej Pandy w 1980 r., którą właśnie tego dnia zaprezentowano prezydentowi Republiki Włoskiej, Sandro Pertiniemu. Konferencję prasową, transmitowaną na kanale YouTube, poprowadził Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis, w fabryce Giambattista Vico w Pomigliano d’Arco w południowych Włoszech, gdzie samochód jest produkowany od 2011 roku.
- Nowa seria specjalna Fiat Pandina to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii.
- Fiat Panda będzie nadal produkowany we włoskim zakładzie Pomigliano d'Arco co najmniej do 2027 roku.
- Produkcja wzrośnie o około 20%, aby sprostać zapotrzebowaniu klientów.
– Nowy Fiat Pandina to hołd dla miłości, jaką Włosi darzą Pandę. „Pandina” bowiem to przydomek, jakim mieszkańcy tego kraju od zawsze pieszczotliwie nazywali ten model. Jestem dumny, że mogę zaprezentować tę wyjątkową serię specjalną, ogłaszając jednocześnie, że Panda nadal będzie produkowana w Pomigliano d'Arco co najmniej do 2027 roku. Historia miłości Pandy i Włoch potrwa jeszcze przez kilka lat, dzięki nowym inwestycjom za sprawą których jest to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii. Jest też inny powód, aby dzisiaj świętować razem z nową wersją Pandy: zdecydowaliśmy się bowiem zwiększyć produkcję o 20%, aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na ten model we Włoszech i Europie. Panda pozostaje liderem rynku we Włoszech i liderem segmentu w Europie: jest także jedyną hybrydą segmentu A w Grupie – powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis.
Od czterdziestu czterech lat Panda jest synonimem dobrej zabawy w miłym towarzystwie. Kultowy i inspirujący Fiat Panda jest liderem rynku we Włoszech i Europie, z ponad 8 milionami sprzedanych egzemplarzy. Jak każda Panda, seria specjalna Pandina to samochód towarzyski par excellence, czerpiący inspirację z wartości takich, jak prostota, kreatywność i funkcjonalność. Ponadto, jego nazwa to hołd dla miłości, jaką wszyscy darzą swojego „towarzysza dnia codziennego” od zawsze pieszczotliwie nazywanego „Pandiną”.
Seria specjalna wyposażona w nowe zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), nowy cyfrowy zestaw wskaźników i nową kierownicę to najbardziej zaawansowana technologicznie i najbezpieczniejsza Panda w historii.
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej Pandiny, FIAT dokonuje ogromnego skoku w przyszłość, zapewniając klientom lepsze wrażania z jazdy dzięki znaczącym innowacjom w zakresie bezpieczeństwa i technologii, przy jednoczesnym zachowaniu typowej wszechstronności i przystępności cenowej swojego kultowego modelu.
Seria specjalna Pandina wprowadza istotne zmiany w zakresie systemów ADAS, oferując, jak zwykle w przypadku FIAT-a, proste rozwiązania spełniające potrzeby klientów, a nie pogoń za technologią, jak to zawsze miało miejsce w przypadku Pandy.
Standardowe wyposażenie obejmuje zupełnie nowe funkcje zaprojektowane, aby wspomóc kierowcę zarówno w mieście, jak i poza nim: zaawansowany system hamowania awaryjnego zapobiegający uderzeniom w tył innych pojazdów, na przykład w ruchu miejskim; asystent utrzymania pasa ruchu; i czujnik zmęczenia, ostrzegający kierowcę, gdy ten jest zmęczony. Samochód oferuje również system rozpoznawania znaków drogowych, który wykrywa i rozpoznaje znaki drogowe, wyświetlając je na nowym, w pełni cyfrowym 7-calowym zestawie wskaźników. Przechodząc od bezpieczeństwa do praktyczności, tylne czujniki parkowania zapewniają łatwość parkowania na zatłoczonych ulicach miast, natomiast nowy tempomat utrzymuje ustawioną prędkość - od 30 km/h - bez konieczności naciskania pedału przyspieszenia. Z kolei automatyczne światła drogowe automatycznie dostosowują oświetlenie do warunków drogowych, ułatwiając kierowcy jazdę nocą. Dopełnienie standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa stanowi 6 poduszek powietrznych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Większość funkcji jest obsługiwana przez kamerę zamontowaną na wewnętrznym lusterku wstecznym.
Seria specjalna oferuje swoim pasażerom nowy 7-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z trzema różnymi trybami graficznymi oraz odnowioną kierownicę. Pandina jest dodatkowo wyposażona w zupełnie nowy 7-calowy ekran dotykowy Radia DAB z Apple CarPlay i Android AutoTM.
Jeśli chodzi o design, wyróżnia się on nową, polakierowaną na biało deską rozdzielczą i nowymi fotelami z wytłoczonym monogramem i logo „Pandina”, podwójnymi żółtymi szwami, białymi detalami i przędzą
Seaqual zawierającą zrównoważony i w pełni identyfikowalny surowiec pochodzący z odpadów morskich.
Wygląd zewnętrzny samochodu został wzbogacony o zabawne detale, takie jak buźka małej pandy na dekielku felgi, żółte obudowy lusterek bocznych, napis Pandina na listwach bocznych i sitodruk „Pandina” na tylnej szybie.
Oprócz już istniejących kolorów – białego Gelato, czarnego Cinema, czerwonego Passione i niebieskiego Italia - Pandina oferuje nowy żółty kolor Positano i nowe dwukolorowe zestawienia (z kontrastowym czarnym dachem).
Nowa seria specjalna Pandina będzie dostępna począwszy od lata tego roku w głównych krajach europejskich.
Źródło: Stellantis