Wirtualny pokaz modułowego napędu hybrydowego MAHLE
Podczas seminarium internetowego MOBEX MAHLE zaprezentuje w pełni zintegrowany i modułowy napęd hybrydowy gotowy do zastosowania w szerokiej gamie pojazdów. Opisywany układ napędowy typu plug-in dostępny będzie w wersji 2- lub 3-cylindrowej z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Ma on być bardziej opłacalny, kompaktowy i lżejszy od obecnych technologii hybrydowych.
– Z powodu przepisów i znaczących zmian społeczno-ekonomicznych przejście w kierunku elektryfikacji znacznie przyspieszyło. Ogromne zainteresowanie branży MHP dowodzi, że dostarczyliśmy rozwiązanie branżowe dokładnie we właściwym czasie – mówi David Pates, szef inżynierii MAHLE Powertrain w Wielkiej Brytanii. – Przy unijnym ustawowym celu wynoszącym 59,4 g/km dla średniej emisji CO2 floty do 2030 r. Producenci pojazdów potrzebują dynamicznego rozwoju i wdrożenia technologii. Uważamy, że MHP może zapewnić producentom czas na przewagę w rozwoju nowych pojazdów.
Konstrukcja MHP od MAHLE
Konstrukcja MHP Powertrain firmy MAHLE zapewnia działanie elektrycznego układu napędowego, który zmniejsza wymagania stawiane silnikowi spalinowemu, umożliwiając opracowanie zoptymalizowanego pod względem kosztów dedykowanego silnika hybrydowego (DHE). Koncepcja silnika została zaprojektowana wyłącznie do zastosowań hybrydowych i wykorzystuje dolny wtrysk paliwa (PFI), pojedynczy górny wałek rozrządu (SOHC) bez zmiennej regulacji rozrządu zaworów oraz prostą technologię dwóch zaworów na cylinder w celu optymalizacji kosztów.
– Sztandarową cechą koncepcji MHP jest to, że osiągi silnika i liczbę przełożeń można optymalizować za pomocą wspólnych elementów konstrukcyjnych, aby umożliwić działanie podtrzymujące ładunek dla szerokiej gamy pojazdów i poziomów wydajności – mówi Pates. – Wierzymy, że pozwoli to uniknąć kosztownych inwestycji w nieoptymalnie określone komponenty, które niszczą wydajność i wydłużają czas rozwoju. Ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić, że MHP oferuje połączenie wydajności bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy lub zasięgu pojazdu.
Ponadto silnik MHP korzysta z najnowszych innowacji wprowadzonych z pasywnym systemem MAHLE Jet Ignition (MJI). MJI został zaprojektowany w celu zwiększenia energii zapłonu dostępnej w głównej komorze spalania poprzez zastosowanie małej komory wstępnej. Powoduje to wytwarzanie gorących strumieni zapłonowych, które skutkują bardziej wydajnym, stabilnym spalaniem w cylindrze, umożliwiając bezpieczny wzrost stopnia sprężania i bardzo rozcieńczoną mieszankę, poprzez zastosowanie recyrkulacji powietrza lub spalin, w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Testy MAHLE Powertrain wykazały wzrost wydajności cieplnej nawet o 20% w przypadku aktywnej MJI w porównaniu z nowoczesnymi silnikami bazowymi.
Seminarium internetowe MOBEX MAHLE Powertrain odbędzie się 9 czerwca o godz. 12 na: https://www.automotiveworld.com/webinars/
Źródło: MAHLE