M-Tech na targach Automec São Paolo Expo

M-Tech
5.6.2019

Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego tak niewiele słychać o polskich firmach sprzedających na rynku Ameryki Południowej? Firma M-Tech postanowiła sprawdzić, co jest tego powodem.

Pierwszym krokiem była obecność firmy na targach motoryzacyjnych Automec São Paolo Expo, które odbyły się w São Paolo w ostatnim tygodniu kwietnia (23–27.04.2019 r.) w nowoczesnym centrum wystawienniczym São Paolo Expo.

© M-Tech

Aż 1500 krajowych i międzynarodowych marek, 74 000 gości, największa i najbardziej kompletna edycja wszechczasów – to cechy definiujące tegoroczną edycję targów. M-Tech brał w nich udział pierwszy raz, a Ameryka Południowa jest dla firmy znaczącym rynkiem. Automec to jedyne targi, które liczą się na tym obszarze. To największa impreza biznesowa w Ameryce Południowej/Łacińskiej, skupiająca wiodące marki z kręgu automotive z rozwiązaniami dla pojazdów lekkich, ciężkich i komercyjnych.

Powiązane firmy

M-TECH POLAND Sp. z o.o.

Firma M-Tech była jedyną firmą reprezentującą biało-czerwone barwy w segmencie oświetlenia samochodowego, z dumą przedstawiając produkty europejskiej jakości na nowym, niezdobytym, brazylijskim rynku.

W chwili obecnej jesteśmy świadkami rewolucji oświetleniowej, jaką jest wymiana tradycyjnego oświetlenia na nowoczesną technologię LED. Było to mocno widoczne na firmowym stoisku M-Tech. Klienci byli realnie zainteresowani produktami LED zaprojektowanymi od podstaw przez polski zespół Research & Development, opartymi na markowych podzespołach, w tym niezawodnych diodach marki Osram.

© M-Tech

Podczas Automec São Paolo Expo 2019 można było przede wszystkim poczuć przyspieszenie, z jakim rozwija się branża motoryzacyjna. Była to idealna okazja, aby poznać premiery głównych światowych marek, przetestować najnowocześniejszy sprzęt, usługi i rozwiązania oraz poznać najnowsze nowinki techniczne na rynku.

Ciekawostką jest, że w Brazylii nie ma obowiązku okresowej kontroli stanu technicznego pojazdów, co daje nieograniczone możliwości rozwoju asortymentu uznawanego w Europie za niedopuszczalny do użytku na drogach publicznych.

Brazylia to 210 milionów potencjalnych klientów, a Automec São Paolo Expo to największe targi segmentu automotive na terenie Ameryki Południowej, na które zjeżdżają się zwiedzający ze wszystkich graniczących krajów, takich jak Urugwaj, Paragwaj, Kolumbia czy Chile. Wy też widzicie w tym nieograniczony potencjał i nieskończone możliwości?

Dlaczego firmy rzadko wybierają ten kierunek?

Koszty takiego wydarzenia są przygniatające, biurokracja niejednokrotnie nie do pokonania, powszechna korupcja w procedurach celnych, a bariera językowa nieunikniona. Trudno się dziwić, że w takiej sytuacji firmy nie decydują się na wchodzenie na tak trudny rynek.  Biorąc pod uwagę ogromne zainteresowanie gamą produktową zaprezentowaną przez M-Tech firma zdecydowała się podjąć to wyzwanie i zawalczyć o rynek brazylijski. Walka będzie trudna, ale mimo wszystko widać w tym ogromny potencjał i piękną perspektywę. Pozostańcie czujni – wkrótce więcej informacji o rozwoju poczynań w Ameryce Południowej.

Źródło: M-Tech

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę