Likwidacja szkód z klasą

autoExpert
Maciej Blum
13.3.2017

W miniony weekend (10–12.03) miała miejsce konferencja TÜV Rheinland, dotycząca likwidacji szkód komunikacyjnych oraz związanych z tym zagadnieniem narzędzi. W trakcie spotkania rzeczoznawcy z całej Polski mieli okazję zapoznać się z dotychczasową działalnością TÜV Rheinland na przykładach współpracy spółki z takimi firmami, jak PZU POMOC, LINK4, ALLIANZ, Alphabet, BASF, Volkswagen Group Polska, ALD Automotive, czy nawet PepsiCo. 

Na konferencji omówiono zagadnienia:

  • standardów obsługi podczas likwidacji szkód wypadkowych,
  • szacowania kosztów,
  • przesyłu dokumentów między rzeczoznawcą, likwidatorem i towarzystwem ubezpieczeniowym.

Okazuje się bowiem, że w praktyce wiele dokumentów odbiega od standardów, a nieprawidłowo wykonana dokumentacja uszkodzeń lub niewłaściwy opis miejsca wypadku powodują niepotrzebny obieg dokumentów, stratę czasu i opóźnienia w realizacji likwidacji szkody.

W trakcie szkoleń zaprezentowano także nowe funkcje systemów do kalkulacji szkód wypadkowych. Przedstawiciele firmy Audatex i Eurotax omawiali funkcje programów, które zmieniły się na przestrzeni ostatnich miesięcy. W oprogramowaniu dodane zostały funkcje pozwalające na pracę z urządzeniami mobilnymi i pozwalające w szybki sposób dodawać zdjęcia do dokumentacji.

Konferencja miała na celu także zwrócenie uwagi na jakość usług w ramach prowadzonych prac blacharskich oraz mechanicznych. Specjaliści z ramienia TÜV Rheinland omawiali, jak na zadowolenie klienta wpływa wysoki standard obsługi, czystość i profesjonalizm warsztatu.

W trakcie konferencji na modelu prezentowano coraz popularniejszą technikę napraw nadwozi polegającą na wypychaniu wgnieceń. Dzięki technice „Atum Plus – BallSystem” możliwe jest naprawianie rozmaitych uszkodzeń bez konieczności lakierowania uszkodzonego elementu. Wymagane jest tylko takie przygotowanie miejsca naprawy, aby zagwarantować dostęp do uszkodzenia od spodu. Zwieńczeniem konferencji był wykład na temat współczesnych technologii napraw nadwozi samochodowych.

O Autorze

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę