Kolejny odcinek elektrycznej autostrady dla samochodów ciężarowych już ruszył
SiemensW Niemczech ruszył pierwszy odcinek elektrycznej autostrady dla samochodów ciężarowych. To może być początek drogi do elektrycznego zasilania samochodów na szeroką skalę - w tym właśnie na trasach szybkiego ruchu.
Autorem elektrycznej autostrady dla samochodów ciężarowych jest Siemens, który w 2012 ujawnił wizję samochodów elektrycznych z odbierakami prądu, służącymi do zasilania energią elektryczną z zewnątrz. Rozwiązanie Siemensa, podobne do tego z tramwajów, miałoby umożliwić poruszanie się pojazdów z maksymalną prędkością 90 km/h.
Pomysł Siemensa przyjął się na niewielką skalę już w Stanach Zjednoczonych i Szwecji, a teraz Niemcy otworzyły swój pierwszy odcinek tzw. eHighway. Mierzy on na razie tylko 10 kilometrów i znajduje się między lotniskiem we Frankfurcie a miastem Weiterstadt. Poniżej znajduje się film z tego wydarzenia i ciężarówki korzystające z elektrycznego odcinka autostrady:
Zwolennicy projektu chcieliby pokazać, jak wiele można zaoszczędzić dzięki takiemu rozwiązaniu - zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, ekonomiczne jak i ekologiczne.
Siemens twierdzi, że wydajność jego rozwiązania jest dwukrotnie większa niż w przypadku silników o spalaniu wewnętrznym, przy czym zużywana jest tylko połowa energii. Niemiecki producent twierdzi, że jeśli 30% niemieckiego ruchu ciężarówkowego korzystałoby z trakcji elektrycznej i zasobów odnawialnych, to do atmosfery dostałoby się aż 6 milionów ton dwutlenku węgla mniej. Przekładając to na liczby i korzyści finansowe, to 40-tonowa ciężarówka na odcinku 100 tysięcy kilometrów eAutostrady zaoszczędziłaby średnio 20 tysięcy euro.
Źródło: Newatlas





