Kamery rewizyjne do układów klimatyzacji
Najbardziej precyzyjna technologia czyszczenia klimatyzacji jest związana z aplikatorem połączonym z kamerą inspekcyjną. Taka metoda jest przydatna podczas dokładnego czyszczenia parownika układu klimatyzacji.
Chemicznych metod czyszczenia klimatyzacji jest wiele. Są preparaty rozpylane ultradźwiękami, są spraye, spraye z rurką dozującą, pianki oraz preparaty do różnych aplikatorów. Najbardziej precyzyjna technologia jest związana z aplikatorem połączonym z kamerą inspekcyjną. Taka metoda jest przydatna podczas dokładnego czyszczenia parownika układu klimatyzacji. Wyróżnia ją ogromna precyzja aplikacji środka chemicznego na parownik, dokładnie w miejsca zanieczyszczone, które wymagają odkażania. Ponadto innowacyjna kamera z sondą czyszczącą podaje preparat odkażający precyzyjnie w miejsce, które jest czyszczone, widać skuteczność zabiegu czyszczenia w czasie rzeczywistym, a czynnik podawany jest pod wysokim ciśnieniem 6-8 BAR. To ponad 3-krotnie więcej niż ciśnienie w oponie samochodu osobowego.
Innowacyjna kamera czyszcząca do układu klimatyzacji posiada sondę z kierunkowym aplikatorem, dzięki temu nie rozpyla czynnika na wszystkie strony, tylko precyzyjnie w miejsce, gdzie czynnik jest potrzebny. To powoduje jego mniejsze zużycie. Dodatkowo kamera pozwala na uniknięcie przykrych niespodzianek w postaci zalania bezpieczników w samochodzie, instalacji elektrycznej przy wentylatorze, radiu i pod deską rozdzielczą. Sama idea oglądania miejsca i momentu czyszczenia parownika wydatnie podnosi skuteczność czyszczenia, eliminuje przypadkowe uszkodzenia systemów elektrycznych oraz oszczędza czas i czynnik czyszczący. Mniej chemii, więcej zdrowia.
Konstrukcja kamery jest następująca: podstawą jest kamera inspekcyjna z dużym i czytelnym ekranem, który umożliwia robienie filmów i zdjęć, aby udokumentować jakość wykonanej usługi. Kamera posiada sondę o długości 80 cm z dyszą rozpylającą pod kątem prostym oraz kamerą i diodami oświetleniowymi. Kamera i diody zasłonięte są od bezpośredniego działania czynnika z dyszy, aby nie zostały zachlapane. Sonda jest wodoodporna (IP 67), olejoodporna oraz zabezpieczona osłoną gumową przed brudem i chemią. Do kamery podłączany jest przewód pneumatyczny ze sprężonym powietrzem (6-8 BAR). Kamera posiada zbiornik 250 ml na chemię czyszczącą, podłączany od dołu. Długa sonda umożliwia penetrację przewodów wentylacyjnych i dotarcie bezpośrednio do parownika, po wcześniejszym zdemontowaniu wentylatora i filtra pyłkowego. Sonda czyści parownik za pomocą prostopadłej dyszy podającej czynnik pod wysokim ciśnieniem. Dzięki temu zanieczyszczenia nie tylko giną, ale są również wypłukiwane z parownika. Takiej możliwości nie dają tradycyjne spraye do czyszczenia klimatyzacji.
Po wykonaniu czyszczenia parownika należy wyczyścić przewody wentylacyjne oraz wentylator. Po zakończeniu czyszczenia i założeniu wszystkich zdemontowanych elementów należy włączyć na 10 minut klimatyzację i wentylator na maksimum temperatury i prędkości. Następnie samochód wywietrzyć.
Dla maksymalnego komfortu można zastosować połączenie odkażania za pomocą kamery czyszczącej z ozonowaniem. Dzięki temu cała przestrzeń samochodu będzie sterylna dzięki ozonowaniu, a parownik zostanie pozbawiony grzybów, pleśni, wirusów i bakterii dzięki kamerze. Takie dwutorowe działanie przynajmniej raz w roku daje nam w niemal stu procentach czysty obieg powietrza w samochodzie. A cała usługa zajmuje zaledwie jedną godzinę.
Ta innowacyjna kamera nie jest jeszcze popularna w wielu serwisach samochodowych, jednak zdrowie i komfort kierowców coraz częściej tego wymagają. Dlatego z myślą o tym marka ROOKS już w czerwcu 2020 roku wprowadza do sprzedaży taką innowacyjną kamerę do czyszczenia klimatyzacji, numer katalogowy tej nowości to OK-03.0103, szczegóły dostępne na stronie rooks.pl.
Źródło: Auto Partner