Inteligentne oświetlenie nowego Volkswagena ID.3 na zewnątrz i wewnątrz
Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
- We wszystkich odmianach wyposażeniowych Volkswagena ID.3 po faceliftingu reflektory i tylne światła są wykonane w technologii LED;
- Wśród opcji znajdują się matrycowe reflektory IQ.LIGHT, które skutecznie oświetlają drogę, nie oślepiając przy tym innych kierowców;
- W kabinie ID.3 standardem jest oświetlenie ambient w dziesięciu kolorach do wyboru, a opcjonalnie dostępne jest aż 30 różnych barw;
- Świetlny pasek między deską rozdzielczą a dolną krawędzią przedniej szyby, czyli ID. Light, wspiera kierowcę podczas manewrów, ostrzega o zagrożeniach czy pomaga wybrać właściwy pas na autostradzie.
We wszystkich wersjach wyposażenia nowego Volkswagena ID.3 źródłem światła jest technologia LED. Za dopłatą będą dostępne reflektory matrycowe IQ.LIGHT. Gdy kierowca zbliża się do pojazdu z kluczykiem, może wydawać się, że pojazd „budzi się” i otwiera oczy – wrażenie to wynika z faktu, że moduły reflektorów obracają się na osi pionowej. W połączeniu z dostępnym opcjonalnie systemem Keyless Access, pojazd „próbuje nawiązać” kontakt wzrokowy z kierowcą, obracając oczy w jedną lub drugą stronę. Na zakończenie sekwencji powitania kierowcy, lusterka zewnętrzne wyświetlają na podłożu znak charakterystyczny dla samochodów rodziny ID.
Najnowocześniejsze sterowanie oświetleniem dzięki IQ.LIGHT
Nowy ID.3 jest standardowo wyposażony w automatyczne sterowanie światłami drogowymi. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT LED zawsze oświetlają drogę tak jasno, jak to tylko możliwe, nie oślepiając przy tym innych uczestników ruchu. Każdy moduł reflektora składa się z 18 diod, z których jedenaście można indywidualnie wyłączać i ściemniać. Pakiet oświetleniowy uzupełnia listwa świetlna między reflektorami. Po włączeniu świateł reflektory są niemal połączone, a w przerwie znajduje się znaczek Volkswagena. Także tylne światła prezentują się równie atrakcyjnie jak przednie – w każdym z nich zamontowano dziewięć płaskich światłowodów, tworzących łukowate kształty lamp o szczególnie intensywnym, czerwonym kolorze. Światła stopu tworzą kształt litery X, a dynamiczne kierunkowskazy rozciągają się od środka na zewnątrz. W pojazdach wyposażonych w matrycowe reflektory LED także w tylnych lampach pojawiają się animowane wzory świetlne, witając i żegnając kierowcę.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Inteligentne oświetlenie wnętrza
Architektura oświetleniowa modelu ID.3 została zaprojektowana całościowo i odgrywa ważną rolę we wnętrzu. Oświetlenie ambient na desce rozdzielczej, w drzwiach i przestrzeni na nogi można skonfigurować w wielu kolorach, aby dostosować je do preferencji użytkownika. Standardem dla ID.3 jest dziesięć kolorów, a 30 kolorów jest dostępnych jako opcja. Funkcja ID. Light, to wisienka na torcie w systemie oświetlenia. Pasek świetlny pod przednią szybą wspiera kierowcę w wielu sytuacjach, generując łatwe do zrozumienia efekty świetlne – na przykład podczas skręcania, hamowania lub komunikatów funkcji Eco Assistance. System ID. Light może ostrzegać o zagrożeniach w ruchu drogowym, informować o miejscach parkingowych przy drodze oraz podpowiadać, który pas wybrać na autostradzie, gdy aktywna jest nawigacja.
Źródło: Volkswagen