Grupa Volkswagen rozszerza współpracę z Mobileye
Grupa Volkswagen zacieśnia partnerstwo z Mobileye w obszarze zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Oznacza to, że koncern przyspiesza swoje wysiłki związane z rozwojem w tej dziedzinie. Wspólnie firmy wdrożą nowe funkcje związane ze zautomatyzowaną jazdą do produkowanych seryjnie samochodów. Mobileye dostarczy technologie do częściowo i wysoce zautomatyzowanej jazdy w oparciu o swoje platformy
Mobileye SuperVision i Mobileye Chauffeur. W przyszłości należące do Grupy Volkswagen marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te technologie do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji do swoich modeli o różnych rodzajach napędu.
- Grupa Volkswagen i firma Mobileye wdrożą nowe funkcje zautomatyzowanej jazdy do produkowanych seryjnie samochodów.
- Mobileye dostarczy technologie oparte na platformach Mobileye SuperVisionTM i Mobileye ChauffeurTM.
- Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche wykorzystają te rozwiązania do szybkiego wprowadzenia nowych funkcji premium do swoich modeli.
- Mobileye dostarczy rozwiązania technologiczne do autonomicznej jazdy także dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Wśród nowych rozwiązań znajdą się zaawansowane systemy wspomagania jazdy na autostradach i w mieście, takie jak automatyczne wyprzedzanie na autostradach w dozwolonych obszarach i warunkach, a także automatyczne zatrzymywanie się na czerwonym świetle i znakach stopu oraz wsparcie na skrzyżowaniach i rondach. Ponadto Mobileye ma dostarczać rozwiązania technologiczne do zautomatyzowanej jazdy dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
W dłuższej perspektywie Grupa Volkswagen zamierza polegać na własnym, kompletnym systemie, który będzie efektem kontynuacji partnerstwa z firmami Bosch i Qualcomm, a także z Horizon Robotics w Chinach. Wszystkie systemy wspomagania kierowcy mają być oparte na architekturze oprogramowania opracowanej przez należącą do Volkswagena firmę Cariad.
– Naszym celem jest zaoferowanie klientom na całym świecie wyjątkowych produktów z najnowocześniejszą technologią. Nowe funkcje zautomatyzowanej jazdy znacznie zwiększą komfort i bezpieczeństwo. Rozwiązania będą dostosowane do naszych marek i produktów, sprawią, że każda podróż będzie wyjątkowym doświadczeniem. Mobileye jest partnerem reprezentującym najwyższy poziom, chcemy wspólnie z nim kształtować przyszłość motoryzacji – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen i Porsche.
Grupa Volkswagen i Mobileye od pewnego czasu współpracują nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. W przyszłości Mobileye ma również dostarczać technologie dla funkcji jazdy poziomu 2 (częściowo zautomatyzowana jazda) w ramach Grupy Volkswagen. Gdy takie funkcje będą dostępne, kierowcy będą mogli zdjąć ręce z kierownicy, ale muszą kontrolować to, co dzieje się z samochodem i w razie potrzeby zainterweniować.
Ponadto Volkswagen współpracuje z Mobileye nad funkcjami poziomu 3 (wysoce zautomatyzowana jazda). Na tym poziomie pojazd będzie w stanie tymczasowo przejąć zadania związane z prowadzeniem pojazdu w określonych obszarach, a kierowca nie musi stale monitorować tego, co się dzieje. Volkswagen i Mobileye wspólnie rozwijają te technologie w systemach stosowanych w różnych markach. Niektóre funkcje opracowane przez Mobileye są już gotowe do wdrożenia do produkcji w ramach nowej architektury oprogramowania E3 1.2 do aut premium. Jej opracowywanie jest nadzorowane przez Cariad i będzie stopniowo wdrażane w Grupie przez marki Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche. W ramach strategii produktowej marki samodzielnie decydują o konkretnym wdrożeniu systemów i dostosowują je do specyficznych dla marki oczekiwań.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ponadto marka Volkswagen Samochody Dostawcze ma być zaopatrywana przez Mobileye w oprogramowanie i sprzęt do osiągnięcia poziomu 4 (w pełni zautomatyzowana jazda). Volkswagen ADMT, spółka zależna Grupy Volkswagen, wdroży te komponenty w elektrycznych platformach, dla Volkswagena ID. Buzz. Celem Volkswagen ADMT jest wprowadzenie autonomicznych pojazdów ID. Buzz do produkcji seryjnej na potrzeby mobilności i usług transportowych.
– Jesteśmy dumni, że możemy ściśle współpracować z Grupą Volkswagen, by uczynić jazdę bezpieczniejszą, bardziej zautomatyzowaną i dającą więcej satysfakcji. Dzięki tym programom widzimy, że Grupa Volkswagen jest liderem w branży w zakresie dostarczania klientom na całym świecie zaawansowanej technologii wspomagania kierowcy opartej na sztucznej inteligencji oraz opracowywania nowych usług z wykorzystaniem pojazdów autonomicznych – powiedział prof. Amnon Shashua, prezes i dyrektor generalny Mobileye.
Grupa Volkswagen zaostrza strategię rozwoju systemów wspomagania kierowcy
Volkswagen doprecyzowuje podział zadań w zakresie rozwoju systemów wspomagania kierowcy między innowacje wewnętrzne i współpracę w zakresie nowych architektur oprogramowania E3 1.2 i E3 2.0. Usprawni to procesy i zmniejszy złożoność. Wraz ze strategicznymi partnerami, takimi jak Mobileye, Grupa Volkswagen przyspieszy wprowadzenie architektury E3 1.2 dla segmentu premium, podczas gdy w dłuższej perspektywie Grupa będzie polegać na własnym kompletnym oprogramowaniu do zautomatyzowanej jazdy we wszystkich markach.
W przypadku przyszłej architektury E3 2.0, Grupa Volkswagen planuje wykonać kolejny krok i skonsolidować swoje zasoby i obowiązki rozwojowe w ramach własnej spółki programistycznej Cariad. Wspólnie z firmą Bosch, Cariad zamierza opracować kompletny system będący własnością Grupy. Zostanie on zintegrowany z przyszłą, w pełni elektryczną, w pełni cyfrową i wysoce skalowalną platformą mechatroniczną Grupy, SSP.
– Zaostrzamy naszą strategię rozwoju systemów wspomagania kierowcy, jednocześnie zwiększając naszą koncentrację na kliencie. Skupiamy się na szybkiej i niezawodnej dostawie – powiedział Michael Steiner, szef działu badań i rozwoju Grupy Volkswagen oraz członek zarządu ds. badań i rozwoju Porsche.
Źródło: Volkswagen