Gdy akumulator odmawia posłuszeństwa
Osoby pracujące w warsztatach, komisach czy w pomocach drogowych bardzo często mają do czynienia z samochodami, w których posłuszeństwa odmówił akumulator. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi automatyczny, nowoczesny sprzęt NOCO: boostery i ładowarki, które potrafią uruchomić silnik lub naładować akumulator bez obaw o uszkodzenie instalacji elektrycznej.
Coraz częściej zdarza się, że po kilku dniach postoju w warsztacie, naprawiony samochód nie daje się uruchomić z powodu zużycia akumulatora. „Uśpione”, pozbawione prądu samochody oczekujące na klientów w komisach to już w zasadzie norma. Co roku wzrasta liczba interwencji pomocy drogowych do samochodów, które nie odjadą z parkingu, ponieważ wyczerpał się im akumulator…
Problem w tym, że takie sytuacje przytrafiają się pojazdom nowoczesnym, z wyjątkowo zaawansowaną elektroniką na pokładzie. Nie tylko zużywają one więcej energii niż kiedykolwiek, ale są wyposażone w zaawansowane systemy kontroli, które „odcinają wszystko” w razie spadków napięcia poniżej krytycznego poziomu.
Z tego właśnie powodu nie można nawet podjąć próby awaryjnego rozruchu – po przekręceniu kluczyka co najwyżej pojawia się komunikat o rozładowaniu akumulatora, a po chwili gasną kontrolki. Niestety w przypadku takich samochodów rozruch „na kable” lub skorzystanie z marketowego boostera lub ładowarki może się skończyć poważnym uszkodzeniem pojazdu.
I tu właśnie pomocne okazują się urządzenia NOCO. Zarówno ładowarki jak też boostery działają w trybie automatycznym i są zaprojektowane tak, aby „po pierwsze nie szkodzić”. Nawet w razie tak poważnej pomyłki jak podłączenie do niewłaściwych biegunów ich zaawansowana elektronika nie aktywuje procedury. Co więcej zarówno boostery jak i ładowarki NOCO są zabezpieczone przed iskrzeniem.
Potężne możliwości
Zarówno boostery jak też ładowarki NOCO są przystosowane do pracy z największymi silnikami i największymi akumulatorami w jakie wyposażone są pojazdy poruszające się po naszych drogach. O ile indywidualnym użytkownikom poleca się wybór mniejszych modeli, dopasowanych do konkretnego modelu samochodu, o tyle do zastosowań profesjonalnych odpowiednim wyborem będą urządzenia z górnej półki, które mogą sprostać każdemu wyzwaniu.
W przypadku boosterów NOCO idealnym wyborem dla zawodowców jest seria Boost Max. Modele GB 250+, GB251+, oraz GB500+ są zaprojektowane do największych, najbardziej wymagających zadań. Skonstruowano je specjalnie do zastosowań komercyjnych. Uruchamiają prawie każdy rodzaj pojazdu i sprzętu – oprócz aut osobowych także modele dostawcze, ciężarowe, sprzęt rolniczy, budowlany i specjalistyczny.
W przypadku ładowarek najlepsze dla profesjonalistów są modele GeniusPro25 oraz GeniusPro50. To profesjonalne ładowarki do akumulatorów o większej wydajności i większej automatyzacji niż kiedykolwiek wcześniej. Ich zaawansowane rozwiązania, przesuwają granice typowe dla kompaktowych urządzeń. Obsługują wszystkie popularne instalacje – 6, 12 i 24-voltowe, nadają się także do akumulatorów AGM i litowych, posiadają programy naprawcze, które potrafią nie tylko naładować, ale także uratować skrajnie zużyty akumulator.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Co wyczerpuje prąd z akumulatorów?
NOCO przygotowało listę trzech największych zagrożeń dla współczesnych akumulatorów. Auta, które mają na pokładzie wymienione poniżej elementy, należą do grupy podwyższonego ryzyka problemów z rozruchem. Pozostawienie tak wyposażonego samochodu na kilka dni na parkingu, w komisie lub w warsztacie niesie ze sobą ryzyko, że bez wsparcia boosterem lub ładowarką się nie obejdzie…
- 1. Prądożerne zabezpieczenia antykradzieżowe
Wystarczy pobór prądu na symbolicznym poziomie 0,1 A, aby w miesiąc rozładować typowy akumulator o pojemności 60-70 Ah. - 2. System start/stop
System start/stop wyłącza i włącza silnik podczas postojów w mieście (na światłach, w korkach, itp.). Auta intensywnie eksploatowane wyłącznie w mieście mają zazwyczaj skrajnie wyczerpane akumulatory. Co ciekawe – rozładowywanie się podstawowego akumulatora tradycyjnego umieszczonego pod maską jest problemem także w hybrydach! - 3. Rozbudowane multimedia i bogaty pakiet komfortu
Auta wyposażone w pełną elektrykę wnętrza, podgrzewane i wentylowane fotele, wzmacniacz, głośniki basowe, monitory w zagłówkach, przetwornicę napięcia itp. również należą do grupy ryzyka – zazwyczaj mają bardzo osłabiony akumulator.
Źródło: NOCO