Ford najbardziej innowacyjną marką o dużym wolumenie sprzedaży roku

Ford najbardziej innowacyjną marką 2023 roku Ford

Ford został uznany za „Najbardziej innowacyjną markę o dużym wolumenie sprzedaży 2023” w corocznym konkursie AutomotiveINNOVATIONS, zdobywając najwyższe wyróżnienia w kategoriach „Autonomiczna jazda i systemy ADAS” oraz „Usługi oparte na komunikacji sieciowej” w grupie marek o dużym wolumenie sprzedaży.

  • Ford został doceniony w corocznym konkursie AutomotiveINNOVATIONS, zdobywając tytuł „Najbardziej innowacyjnej marki o dużym wolumenie sprzedaży” po raz pierwszy od 2014 roku;
  • Ford w drodze do nagrody głównej wygrał dwie z czterech kategorii dla marek o dużym wolumenie sprzedaży, w tym „Autonomiczna jazda i systemy ADAS” oraz „Usługi oparte na komunikacji sieciowej”;
  • System BlueCruise, dostępny w Mustangu Mach-E, został wymieniony jako szczególny przykład innowacji w zakresie autonomicznej jazdy i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.

Centrum Zarządzania Motoryzacją i niemiecki oddział globalnej sieć firm świadczących usługi audytorskie i doradcze PricewaterhouseCoopers GmbH uznały Forda za zwycięzcę konkursu po przeanalizowaniu innowacji zgłoszonych przez 29 globalnych koncernów motoryzacyjnych reprezentujących ponad 80 marek. Łącznie w procesie analizy kandydatów do nagród w edycji 2023 uwzględniono 1088 innowacji. Ford uzyskał ogólny wynik 91,2 punktów, wyprzedzając zajmującego drugie miejsce VW (82,0 punktów) i zajmującą trzecie miejsce Toyotę (64,6 punktów).

Wprowadzenie systemu BlueCruise, dostępnego w Mustangu Mach-E zaawansowanego asystenta kierowcy, reprezentującego 2 poziom autonomii jazdy bez użycia rąk – który od kwietnia jest dopuszczony do użytku na odcinkach autostrad w Wielkiej Brytanii – przyczyniło się do zwycięstwa Forda w kategorii Autonomiczna jazda i systemy ADAS i do zdobycia nagrody głównej. System Pro Trailer Hitch Assist, ułatwiający manewrowanie podczas holowania przyczepy, dostępny w modelu F-150, również otrzymał specjalne wyróżnienie.

FoE_BlueCruise_system_ford Ford

Oparta na przetwarzaniu danych w chmurze nawigacja SYNC 42, która montowana jest w Focusie, zapewniła Fordowi pierwsze miejsce w kategorii „Connected Car Services”, jednocześnie firma uzyskała dobre wyniki w pozostałych dwóch kategoriach, zajmując drugie miejsce zarówno w kategorii „Electric Drive”, jak i „Interface and Connectivity”.

W ciągu naszej 120-letniej historii konsekwentnie wprowadzaliśmy innowacje, produkując pojazdy i opracowując rozwiązania techniczne z myślą o potrzebach klientów. Przemysł motoryzacyjny zmienia się obecnie w tempie niespotykanym nigdy wcześniej, więc docenienie naszej innowacyjności w tym czasie jest powodem do dumy i świadectwem naszych umiejętności dostosowywania się do zmian, kompetencji i niegasnących aspiracji firmy – powiedziała Silke Seitz, dyrektor Digital Products Europe, która odebrała nagrodę w imieniu Forda.

Centrum Zarządzania Motoryzacją jest niezależnym instytutem zajmującym się badaniami nad motoryzacją i mobilnością oraz doradztwem strategicznym. Jego siedzibą jest Uniwersytet Nauk Stosowanych w Bergisch Gladbach w Niemczech. Nagrody AutomotiveINNOVATIONS są przyznawane są innowacyjnym rozwiązaniom w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej przez jury pod przewodnictwem dyrektora centrum prof. dr Stefana Bratzela, we współpracy z niemieckim oddziałem globalnej sieci firm świadczących usługi audytorskie i doradcze PricewaterhouseCoopers AG.

Prof. Bratzel podkreślił, że Ford jest najbardziej innowacyjną marką o dużym wolumenie sprzedaży po raz pierwszy od 2014 roku. – Jednym z czynników sukcesu była wysoka równowaga innowacyjnych atutów w najważniejszych obszarach technologicznych – dodał Bratzel.

Nagrody zostały wręczone podczas uroczystości 13 lipca 2023 r. we Frankfurcie nad Menem, a organizacja świętuje 11 rocznicę nagradzania innowacji w branży motoryzacyjnej.

Źródło: Ford

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę