Filtracja po nowemu

Obudowa po raz pierwszy nie została obrobiona mechanicznie, co oznacza, że zrezygnowano przynajmniej z dwóch procesów technologicznych, jakimi jest obróbka mechaniczna i mycie. Do zalet tego rozwiązania należy dodatkowo jego odporność wypadkowa, którą zapewnia odprowadzająca siłę konstrukcja obudowy z odlewu ciśnieniowego. Obszerne crash testy przeprowadzone w TÜV Süd pokazały, że głowica filtra przy energii zderzenia 800 dżuli i opóźnieniu równym 20-krotnemu przyspieszeniu grawitacyjnemu pozostaje szczelna.
Dla szczególnych zastosowań przygotowano dodatkowe punkty mocujące dla ochrony przed zderzeniem. Wstępne podgrzanie paliwa o mocy 180 watów chroni przed parafinowaniem oleju napędowego w temperaturze poniżej +5°C. Podgrzewanie optymalizuje zachowanie się podczas zimnego startu przy jednocześnie ograniczonym obciążeniu prądowym sieci pokładowej. W krajach, gdzie występuje olej napędowy z wysokim udziałem wody, moduł ten na życzenie klienta może być wyposażony dodatkowo w czujnik wody. Komponenty filtra przeznaczone są do najróżniejszych jakości paliwa, m.in. do europejskich olejów napędowych z udziałem do 30% biopaliwa oraz do paliw południowoamerykańskich. Umożliwia to stosowanie systemu filtracji niezależnie od miejsca na świecie.
Dla wydajnej separacji cząsteczek zanieczyszczeń oraz wody wykorzystano wielowarstwowe medium filtracyjne MULTIGRADE F_HE. Na dolnej pokrywie wkładu filtracyjnego osadzono dodatkowo wysoko wydajny element umożliwiający stałe odprowadzanie do układu ssawnego gromadzących się w filtrze pęcherzy gazowych. Dla przyjaznej środowisku wymiany wkładu filtracyjnego niezawierającego elementów metalowych wystarczy otworzyć górną pokrywę filtra. Śruba spustowa wody z wężem odprowadzającym również znacznie upraszcza czynności serwisowe.
Śruba odpowietrzająca pozwala na bezproblemowe napełnienie filtra po wymianie wkładu. Nie zachodzi przez to konieczność długotrwałego przepompowywania paliwa i powietrza do pompy. Nowy system filtracji paliwa będzie montowany w 2-litrowym silniku Diesla we francuskim koncernie PSA. Silnik, który powstał w ramach joint-venture między PSA i Fordem, umożliwi zastosowanie go zarówno w modelach koncernu PSA: Peugeot i Citroën, jak i w modelach Forda: C-Max, Focus oraz Kuga.