Delphi Technologies rozszerza gamę hamulców, wprowadzając bimetaliczne tarcze hamulcowe
Firma Delphi Technologies rozszerza ofertę o bimetaliczne tarcze hamulcowe. Są lżejsze od tarcz żeliwnych, pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa oraz oferują bardzo dobrą ochronę przed korozją.
- Bimetaliczna konstrukcja tarczy przyczynia się do rozwoju bardziej ekologicznego rynku części zamiennych dzięki zmniejszaniu śladu węglowego oraz niższej masie podczas transportu i po zamontowaniu w pojeździe
- Nowa powłoka poprawia odporność na wysokie temperatury i zwiększa ochronę antykorozyjną, zachowując jednocześnie wysokie standardy bezpieczeństwa
- Nowe rozwiązanie trafi najpierw do popularnych modeli BMW, a następnie zostanie rozszerzone o marki Toyota, Mercedes, Land Rover, Tesla, VAG i pozostałe
- Dzięki atrakcyjnemu wyglądowi i wysokim parametrom tarcze mogą być dla warsztatów znakomitym argumentem zachęcającym klientów do wyboru rozszerzonej wersji serwisu hamulców
Tarcze bimetaliczne dołączają do wiodącej oferty części układu hamulcowego marki Delphi Technologies. Tarcze wykonane są ze stopu wysokowęglowego, co z kolei przekłada się na zmniejszenie ich masy o 15% w porównaniu z tarczami w pełni żeliwnymi. Dwuczęściowa budowa pozytywnie wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz ogranicza drgania i hałas, zapewniając lepsze wrażenia z jazdy.
Wysokiej klasy powłoka Magni™, którą pokryte są tarcze bimetaliczne, została opracowana tak, aby zapewnić pełną ochronę przed korozją przy jednoczesnym zastosowaniu pojedynczej warstwy. Dodatkowo powłoka jest przyjazna środowisku ze względu na ograniczenie zużycia energii podczas produkcji. Tarcze bimetaliczne pełne, nawiercane czy też nacinane, dzięki zastosowaniu powłoki Magni™ charakteryzują się jeszcze większymi walorami estetycznymi i są bardziej atrakcyjne dla właścicieli pojazdów.
Marka Delphi Technologies koncentruje się na dostępności tarcz bimetalicznych dla najważniejszych modeli na rynku europejskim, będących w szczytowym okresie użytkowania. W pierwszej fazie wdrożenia do oferty zostały wprowadzone tarcze bimetaliczne dla najpopularniejszych modeli BMW. Po europejskich drogach porusza się 1,7 mln takich pojazdów. Aktualnie trwają również prace nad rozwiązaniami dla marek Toyota, Mercedes, Tesla, VAG i Jaguar Land Rover.
Korzyści dla warsztatów
Zły stan hamulców jest jednym z najczęściej zgłaszanych problemów podczas kontroli stanu technicznego pojazdów. Wybierając bimetaliczne tarcze hamulcowe, warsztaty mogą zaproponować swoim klientom rozwiązanie o wielu zaletach, przy jednoczesnej poprawie rentowności oferowanej przez siebie usługi. Tarcze nie posiadają warstwy oleju, dlatego nie wymagają czyszczenia przed montażem, a ponadto są dostarczane w zestawie ze śrubami mocującymi, co umożliwia szybki montaż po wyjęciu z pudełka i dodatkowo ułatwia warsztatom szybką realizację określonych potrzeb w zakresie obsługi hamulców.
Wybraliśmy tę powłokę ze względu na jej zdolność do zwiększenia ochrony przed korozją, bez uszczerbku dla innych aspektów wysokiej wydajności tych tarcz hamulcowych. Tarcze z naszej nowej oferty robią pozytywne wrażenie nie tylko zaraz po zamontowaniu, ale też w trakcie dalszego użytkowania. Kierowca ma zapewnione optymalne bezpieczeństwo oraz parametry spalania, i to w czasie, gdy zarządzanie kosztami utrzymania pojazdu ma wyjątkowe znaczenie. Mocno wierzymy w ten nowy produkt, dlatego już teraz inwestujemy w rozszerzenie oferty o kolejne kluczowe zastosowania, w tym o pojazdy hybrydowe i elektryczne
– mówi Laurence Batchelor, kierownik ds. podwozia na rynku globalnym w Delphi Technologies.
Imponujące wyniki testów
Wysokowydajne tarcze bimetaliczne Delphi Technologies zostały zweryfikowane pod względem skuteczności hamowania oraz właściwości mechanicznych w kontrolowanych warunkach testowych na zaawansowanych dynamometrach do badania hałasu i momentu obrotowego hamulców. W teście odporności na korozję, w którym porównano tarczę BMW z powłoką OE i tarczę Delphi Technologies z powłoką Magni™, tarcza Delphi Technologies znacznie przewyższyła tarczę OE. W przypadku tarczy Delphi Technologies oznaki korozji pojawiały się dopiero po 240 godzinach, natomiast dla tarczy OE już po 120 godzinach.
Dodatkowo bimetaliczne tarcze Delphi Technologies są zgodne z rozporządzeniem ECE nr 90, co zostało potwierdzone przez niemiecki urząd KBA. Te same tarcze zostały poddane wielu testom drogowym w Wielkiej Brytanii w centrum technicznym Delphi Technologies w warunkach rzeczywistych.
Ważne jest dla nas, aby nasze rozwiązania hamulcowe na rynku części zamiennych oferowały warsztatom wybór najwyższej jakości, równoważny z OE i cieszymy się, że niezależne testy w Niemczech potwierdziły imponujące możliwości tych tarcz. Nasze komponenty hamulcowe dorównują lub przewyższają alternatywne rozwiązania dostępne na rynku, dzięki czemu warsztaty mogą mieć pewność, że wybierają to, co najlepsze dla swoich klientów
– dodaje Laurence Batchelor.
Źródło: Delphi Technologies