Dębica redukuje koszty i rozszerza gamę produktów

Dębica
31.8.2015

Producent opon przedstawił najnowszy raport finansowy.

Dębica zanotowała po pierwszym półroczu 2015 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 939,5 mln złotych, o 8,7% niższe niż w pierwszym półroczu ub.r. Za sam II kwartał odnotowano spadek przychodów ze sprzedaży o 7,8% w ujęciu rok do roku. Na niższą niż w tym samym okresie rok wcześniej sprzedaż wpływ miało późniejsze niż zwykle zamawianie przez odbiorców opon zimowych, ze względu na posiadane przez nich zapasy po minionej, ciepłej zimie, jak również nadpodaż opon na polskim rynku i związany z tym spadek cen.

Zysk EBIT w pierwszej połowie br. osiągnął poziom 81,2 mln zł i był wyższy o 4,2% w stosunku do uzyskanego w analogicznym okresie 2015 r., co było możliwe dzięki ścisłej kontroli kosztów sprzedaży oraz ogólnego zarządu – spadły one o 32,2%. Zysk netto za pierwsze półrocze 2015 r. wyniósł 71,9 mln zł - o 12,8% mniej niż za pierwsze półrocze ub.r., na co istotny wpływ miało utworzenie rezerwy na podatek odroczony w wysokości 11 mln zł, w związku z działalnością na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec. W II kwartale br. zysk netto wyniósł 36,3 mln zł i był niższy o 11,2% od osiągniętego rok wcześniej.

Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear w pierwszej połowie 2015 r. stanowiła 91,9% sprzedaży ogółem, wobec 82,6% w analogicznym okresie 2014 r. Sprzedaż do podmiotów powiązanych obniżyła się o 3,5% w ujęciu rok do roku.

Źródło: Dębica

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę