Czy targi to inwestycja, którą warto podjąć?

Czy targi to inwestycja, którą warto podjąć? NTN-SNR
31.5.2023

Zmiany, jakie przechodzi sektor motoryzacyjny i warsztatowy, to transformacja na wielu płaszczyznach: rozwój technologii produkcji, logistyki, szeroki dostęp do materiałów szkoleniowych i technicznych, cyfryzacja oraz przede wszystkim ekspansja biznesowa. Wszystkie te czynniki zmuszają do zastanowienia się, które działania należy zmienić, dostosować, a które pozostawić bez zmian.

Po okresie pandemii, kiedy okazało się, że ogromna część aktywności biznesowych może być przeniesiona do sfery online, zaczęły pojawiać się głosy o ograniczeniu targów i spotkań branżowych. Miało to zminimalizować koszty, jakie przeznacza się zarówno na organizację imprez targowych, jak i uczestnictwa w nich. Od zeszłego roku targi jednak nieśmiało zaczęły wracać do łask i coraz głośniej zaczęto mówić, że jest to forma promocji czy też poszukiwania kontrahentów, której nie da się zastąpić w żaden inny sposób. 

Powiązane firmy

– Rok 2023 okazał się lawiną zaproszeń i propozycji targowych, jakie otrzymaliśmy jako firma NTN Europe. Wydaje się, iż rynek części zamiennych był bardziej spragniony spotkań z producentami i  dystrybutorami, niż ktokolwiek z nas mógł się tego spodziewać – mówi Anna Nowak, Marketing Communication Coordinator. – Zespół NTN-SNR Polska zajmuje się sprzedażą i promocją marek SNR i NTN w 26 krajach. Każdy z nich ze względu na swoje położenie w mniejszy lub większy sposób odczuwa problemy związane z wojną w Ukrainie i inflacją, a co za tym idzie, ostrożniej podchodzi do naruszania budżetu. Mimo to rynek niemal jednogłośnie orzekł, iż spotkania targowe to inicjatywa, której nie należy porzucać, a obopólne korzyści przewyższają wkład pracy i finansów, który trzeba włożyć w organizację i uczestnictwo. Skoro więc nasi klienci życzą sobie, abyśmy spotkali się z nimi osobiście i pokazali, jakie nowości możemy im zaproponować w tym sezonie, a zaledwie w zeszłym roku NTN, jako cała grupa wprowadziła do asortymentu ponad 349 nowych referencji, to nie mogliśmy odmówić. W ciągu ostatnich 2 miesięcy pojawiliśmy się na dwóch targach węgierskich, jednych w Grecji i jednych w Rumunii. W czerwcu wybieramy się również do Serbii i na kolejne targi do Rumunii, pojawimy się też w Polsce. Na wszystkich naszych tegorocznych stoiskach postawiliśmy na prezentację naszych produktów i technologii. Dlatego też we wszystkich krajach staramy się zaprezentować jeden lub dwa silniki, na których nasi technicy prowadzą szkolenia, 9 filmów technicznych z napisami w jezyku ojczystym kraju, w którym odbywają się targi, i inne materiały w poszczególnych językach. Na targach towarzyszą nam również zawsze tłumacze, ponieważ najważniejszym aspektem dla nas jest poznanie opinii i problemów mechaników z poszczególnych krajów.

NTN-SNR na targach NTN-SNR

Tegoroczny maraton targowy spółka NTN Europe rozpoczęła w kwietniu, pojawiając się na targach, organizowanych przez Inter Cars w Budapeszcie. Było to jak zwykle precyzyjnie przygotowane wydarzenie, na którym wystawiło się 51 firm, zajmując w sumie 4000 m2 powierzchni. Organizatorzy szacują, że w ciągu dnia wystawowego odwiedziło ich prawie 2000 profesjonalnych mechaników, a poza szkoleniami, konferencjami i prezentacjami na stoiskach wystawców i w salach konferencyjnych dla uczestników przygotowano wiele motoryzacyjnych atrakcji. 

NTN-SNR na targach NTN-SNR

– W tym roku węgierskie targi Inter Cars były dla nas szczególnie ważne, ponieważ mieliśmy okazję świętować razem z organizatorami ich 15-lecie, życząc im kolejnych owocnych wielu lat pracy – mówi  Anna Nowak. 

Następne targi, które odwiedziła w kwietniu firma NTN Europe, to również impreza przygotowana przez Inter Cars, tym razem jednak w Atenach. Greckie targi miały w tym roku okazję gościć 95 wystawców w halach Expo, zajmując 4000 m2. Targi odwiedziło ponad 7000 mechaników. Ta liczba zaskoczyła chyba nawet organizatorów, choć trzeba przyznać, że organizacyjnie byli naprawdę doskonale przygotowani. Poza szkoleniami i pokazami na stoiskach podczas targów odbył się Moto Show, Kart Show, skoki spadochronowe z flagą Inter Cars oraz występy artystyczne na małej i dużej scenie.

Dlaczego warto inwestować w obecność na targach?

– Nie odkryję tu nic nowego, twierdząc, iż targi to przede wszystkim doskonała okazja do bezpośredniej rozmowy z klientami. Dla nas jest to tym bardziej ważne ze względu na wielość rynków, na jakich działamy. Zarówno sam styl pracy, wyposażenia warsztatów, jak i technologie w poszczególnych krajach są nieco inne. Dlatego potrzeby mechaników także się różnią. Nasza obecność na targach to jedyna okazja, aby poznać opinie tych ludzi, sprawdzić, czego potrzebują, w czym możemy im pomóc, aby korzystanie z naszych produktów było dla niech jeszcze prostsze. Odpowiadamy też na ich pytania techniczne, pokazujemy prawidłowe praktyki montażu i demontażu części oraz oferujemy pomóc w postaci filmów i artykułów technicznych – mówi Anna Nowak.

Na początku maja zespół NTN Europe odwiedził w tym samym czasie dwie ogromne imprezy targowe: AutoTech Future – Bardi w Budapeszcie oraz Autonet w Cluj Napoca w Rumunii. 

Pierwszy dzień targów węgierskich poświęcony był ekspertom i profesjonalistom, czyli mechanikom. Na stoiska wystawców przychodzili zainteresowani nie tylko samymi produktami, ale również szkoleniami oraz materiałami technicznymi. Drugiego dnia natomiast odbył się dzień otwarty dla szerokiej publiczności, czyli wszystkich hobbistów motoryzacji i majsterkowania. Organizatorzy szacowali, iż tegoroczne Auto Tech Future odwiedziło 15 000 osób z całego kraju.

NTN-SNR na targach NTN-SNR

– Nasza obecność na targach była istotna nie tylko z powodu możliwości pokazania naszej oferty szerokiemu gronu węgierskich mechaników. Przygotowując się do targów, wyprodukowaliśmy wiele materiałów w języku węgierskim, dzięki czemu nasza aktywność na tym rynku nie ograniczy się jedynie do dwudniowej wizyty na targach, ale mamy nadzieję przyniesie długofalowe efekty dzięki podtrzymywaniu tych relacji za pośrednictwem dystrybutorów węgierskich – mówi Anna Nowak.

Autonet Mobility Show to kolejne wielkie wydarzenie, które obecne jest na rumuńskim rynku od 11 lat . Zespół NTN Europe był jednym ze 84 wystawców, którzy pokazali swoją ofertę w Cluj. Organizatorzy szacują, że na targach pojawiło się ok. 6200 osób z 1800 różnych firm. Impreza ta co roku skupia ogromną liczbę producentów części oryginalnych i zamiennych dla rynku motoryzacyjnego.

NTN-SNR

 

Jakie problemy wiążą się z uczestnictwem w targach?

– Głównym problemem są jak zwykle pieniądze, a właściwie koszty związane z uczestnictwem. Stanowi to o tyle duży problem, że szacując budżet na początku roku, trudno komukolwiek z uczestników precyzyjnie określić nie tylko liczbę tegorocznych targów ale też koszty stoisk, podróży i dodatkowych kosztów związanych z tłumaczeniami oraz produkcją materiałów, grafik, broszur, gadżetów itd. Wszystkie te elementy w ogólnym rozrachunku ustawione w opozycji do zysków, które nie są przecież do końca mierzalne, powinny dawać wynik dodatni. Trzeba przyznać, że nie jest to standardowa kalkulacja ponieważ porównujemy rzeczywiste koszty do przewidywanych zysków w postaci nowych kontaktów, informacji o rynku, wzrostu rozpoznawalności marki, zaufania klientów itd. Dlatego po każdych targach staramy się zebrać jak najwięcej informacji na temat liczby osób odwiedzających zarówno całe targi, jak i nasze stoisko i oszacować, ile z tych osób znało naszą markę oraz jakie pytanie mieli do techników i sprzedawców. Tegoroczne podsumowanie w większości przypadków daje nam bardzo dobrą statystykę. Jesteśmy pewni, że mechanikom we wszystkich krajach potrzebne jest wsparcie techniczne i materiały, którymi będą mogli wspierać się w codziennej pracy oraz szkoląc nowych pracowników. Opinie, jakie usłyszeliśmy o naszych produktach, również są bardzo pozytywne. Dowiedzieliśmy się również, co niepokoi mechaników lub z czego są niezadowoleni. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej wspierać ich w codziennych obowiązkach. Targi to nic innego jak inwestycja, a od każdej inwestycji oczekuje się zwrotu i zysku. Za nami niemal połowa roku ale jesteśmy pewni, że informacje, które udało się nam zebrać do tej pory, posłużą nam przez wiele kolejnych miesięcy. Dlatego dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoiska i zapraszamy do kontaktu z nami przez naszą stronę internetową https://www.ntn-snr.com/ oraz naszych dystrybutorów – mówi Anna Nowak.

Artykuł sponsorowany NTN-SNR

NTN-SNR Polska Sp. z o.o.

NTN-SNR Polska Sp. z o.o.

Grupa NTN działa na rynkach w Europie, Ameryce Południowej, Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie. W swoim portfolio posiada takie marki jak: NTN, SNR, BCA Bearings i Bower. Zajmuje 3 miejsce na świecie w produkcji łożysk. Posiada 26 zakładów produkcyjnych, w których produkuje 430 000 części dziennie. 25 000 pracowników grupy NTN wykorzystuje wiedzę i doświadczenie, by wspierać klientów na całym świecie. Dzięki 97 biurom handlowym i placówkom projektowo-produkcyjnym, grupa NTN projektuje, produkuje i dostarcza części najwyższej jakości przeznaczone w dużej części na wyposażenie fabryczne. Oprócz motoryzacji, Grupa NTN jest także uznanym dostawcą dla: branży lotniczej, przemysłu ciężkiego, energetyki wiatrowej, kolejnictwa, włókiennictwa, rolnictwa, przemysłu maszyn budowlanych i wydobywczych oraz hutnictwa.

Przegląd oferty:

Grupa NTN jest dziś jednym z liderów rynku części zamiennych do samochodów osobowych i jednocześnie jednym z największych producentów części oryginalnych. Grupa NTN może pochwalić się bogatą ofertą części zawieszenia, osprzętu silników, elementów przeniesienia napędu, łożysk kół, zestawów układów rozrządu oraz łożysk skrzyń biegów. W fabrykach grupy NTN, zlokalizowanych na 5  kontynentach, każdego dnia produkowane są setki tysięcy części. Firma oferuje szeroki zakres produktów dla pojazdów wielu znanych marek, nie tylko europejskich.

Profil Firmy

NTN-SNR Polska Sp. z o.o.