Cotec: Optymalna skuteczność od pierwszego hamowania

Nowatorska powłoka Cotec, pokrywająca materiał cierny klocka, zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania podczas pierwszych zatrzymań po wymianie klocków, gdyż redukuje ryzyko zmniejszenia siły hamowania wskutek przegrzania materiału ciernego. Po wyjeździe z warsztatu odczuwa się więc zauważalną poprawę - w niektórych przypadkach droga hamowania skraca się o całą długość samochodu. Podczas kolejnych hamowań powłoka ta ściera się i rozpoczyna się normalny proces układania do tarczy hamulcowej.
Wyniki niezależnych testów przeprowadzonych przez RDW, czołową firmę z branży testów motoryzacyjnych, wykazały, że klocki hamulcowe pokryte materiałem TRW Cotec osiągają lepsze parametry niż produkty najważniejszych konkurentów, a nawet produkty klasy wyposażenia oryginalnego (OE), pod względem uzyskiwanych opóźnień i skrócenia drogi hamowania podczas pierwszych zatrzymań. W badaniu przeprowadzonym w ośrodku testowym w holenderskim Lelystad porównano klocki hamulcowe TRW pokryte powłoką Cotec z klockami hamulcowymi trzech głównych konkurentów oraz produktami klasy OE. Wszystkie klocki hamulcowe przetestowano na tym samym pojeździe, w tych samych warunkach pogodowych, na tym samym odcinku drogi. W każdym teście zachowano identyczne ciśnienie atmosferyczne, nacisk na oś przednią 900 kg i oś tylną 710 kg, szybkość wiatru, wilgotność i temperaturę. Przy piątym zahamowaniu po zmianie klocków droga hamowania z klockami OE wyniosła 10,11 m, a z klockami TRW Cotec - 7,2 m. Różnica wyniosła zatem aż 2,91 m.
Aktualne informacje na temat firmy TRW Automotive są dostępne w Internecie na stronie www.trw.com.


