Continental adoptuje chipy Ambarelli do swojej rodziny. Nowoczesny system wspomagania kierowcy

Autonomiczna jazda wg. Continental. Ambarella adoptowana Continental

Continental będzie oferował swoje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy razem ze sztuczną inteligencją firmy Ambarella. Wysokowydajne, energooszczędne i skalowalne portfolio chipów uzupełnia rozwiązania Continental w zakresie wspomagania jazdy i stawia tym samym kolejny krok w kierunku sukcesywnej automatyzacji pojazdów.

  • Od teraz rozwiązania Continental dla wspomagania jazdy będą uzupełniać energooszczędne układy systemowe CV3 od Ambarelli;
  • Systemy chipowe Ambarella w połączeniu z technologią Continental zagwarantują więcej mocy przy mniejszym zużyciu energii; 
  • Fuzja systemów umożliwi scentralizowane, jednoukładowe przetwarzanie dla funkcji percepcji otoczenia za pomocą wielu czujników;
  • To wartość dodana dla producentów pojazdów – obniżają się koszty systemu, poziom wydajności staje się skalowalny, a zużycie energii maleje.

Im więcej czujników zainstaluje się w pojeździe, tym większa będzie ilość danych zbieranych w celu wykrycia otoczenia. Wspólne rozwiązanie ze scentralizowanym przetwarzaniem jednoukładowym umożliwia następnej generacji pojazdów jeszcze szybszą percepcję otoczenia dzięki rosnącemu poziomowi wydajności. 

Czujniki obejmują kamery o wysokiej rozdzielczości, radary, lidary, jak również sensory ultradźwiękowe. Zintegrowany chip umożliwia szybką syntezę danych, w której informacje z różnych czujników nakładane są jednocześnie dla różnych modułów, np.: dla wspomagania hamowania awaryjnego, parkowania czy tempomatu.

Po dwuletniej wymianie informacji z Ambarellą Continental postanowił wdrożyć w swoje systemy wspomagania kierowcy jej wysokowydajny chipset z niskim opóźnieniem i poborem mocy. To wnosi nasze systemy na kolejny poziom i pomaga w obsłudze ogromnych ilości danych z czujników w samochodzie. Dzięki temu osiągamy wielowymiarowe i dokładniejsze postrzeganie otoczenia. Połączyliśmy nasze doświadczenie w tej dziedzinie, aby móc oferować maksymalnie wydajne systemy, a także skalowalne rozwiązania wspomagane przez rynek.

Mówi Frank Petznick, szef obszaru biznesowego wspomagania kierowcy w firmie Continental.

Znaczący wpływ na przemysł i poziom automatyzacji pojazdów

Systemy wspomagania kierowcy firmy Continental wzbogacone o chipy firmy Ambarella mogą szybciej przetwarzać jeszcze większe ilości zebranych danych. W ten sposób rośnie precyzja działania i wzrasta zakres funkcji. Wysoka skalowalność rodziny chipów pozwala producentom pojazdów wybrać niezbędny poziom wydajności dla ich wymagań systemowych odnośnie do samej architektury pojazdu. Pomimo wyższej wydajności i dokładności, rozwiązanie zużywa mniej energii. Prowadzi to również do mniejszej potrzeby chłodzenia, co umożliwia trwałe oszczędności energii przy jednoczesnym obniżeniu kosztów systemu. To po prostu wartość dodana dla producentów pojazdów pod kątem zmniejszenia ich inwestycji inżynieryjnych we wszystkich typach pojazdów.

Wyjątkowa wydajność chipów przy niskim zużyciu energii

W pełni skalowalna i energooszczędna rodzina układów chipowych Ambarelli zapewnia świetną wydajność AI w przeliczeniu na wat pod kątem obliczeń sieci neuronowych. To ponad 40-krotny wzrost efektywności w porównaniu z poprzednią rodziną układów półprzewodnikowych. Dodatkowo Ambarella integruje swoją technologię procesora sygnału obrazu we wszystkich układach. Dzięki temu powstają solidne systemy wspomagania kierowcy o wyższym poziomie percepcji otoczenia w trudnych warunkach oświetleniowych, pogodowych i drogowych, zarówno dla widzenia maszynowego, jak i ludzkiego. Ludzie widzą przez czujniki systemu wspomagania.

autonomiczna_jazda_continental_ambarella Continental

Zintegrowany system chipowy w systemach wspomagania kierowcy firmy Continental zostanie po raz pierwszy zaprezentowany na targach CES 2023 w Las Vegas.

Źródło: Continental

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę