Co zaprezentuje BOSCH podczas IAA Mobility 2025?
BoschPrzemysł motoryzacyjny przechodzi transformację. Oprogramowanie i sztuczna inteligencja sprawiają, że samochody stają się coraz bardziej cyfrowe, a kody i algorytmy pozwalają na spersonalizowanie doświadczenia jazdy. Aby oprogramowanie mogło w pełni wykorzystać swój potencjał, potrzebuje odpowiedniego sprzętu, ponieważ nawet najnowocześniejszy samochód nie ruszy bez fizycznych komponentów. Firma Bosch prowadzi działania w kluczowych obszarach mobilności opartej na oprogramowaniu, współpracując z producentami samochodów na całym świecie. Na targach IAA Mobility 2025 w Monachium Bosch zaprezentuje najnowsze rozwiązania dla inteligentnych systemów transportowych.
Podczas targów IAA Mobility w Monachium Bosch zaprezentuje szeroki zakres innowacji obejmujących zautomatyzowaną jazdę, systemy sensorów, architekturę pojazdów, napędy elektryczne oraz diagnostykę. Zautomatyzowana jazda i systemy wspomagania Bosch rozwija rozwiązania ADAS do poziomu SAE2, oferując je w trzech wariantach – od podstawowych po premium.
Czujniki inercyjne i czujniki ciśnienia w oponach
Producent wprowadza także nowe czujniki, w tym uniwersalną kamerę, która może działać samodzielnie lub w połączeniu z jednostką sterującą, oraz radary SX600 i SX601 z większym zasięgiem i obsługą sztucznej inteligencji. Ważnym elementem oferty są również:
- nowe czujniki inercyjne MEMS,
- chipy do sensorów ultradźwiękowych z interfejsem VASI
- oraz czujniki ciśnienia w oponach SMP290 wyposażone w Bluetooth.
Bosch pokaże także system wykrywania drobnych uszkodzeń pojazdu.
Sterowanie plus hamowanie
Firma prezentuje technologię act-by-wire, która pozwala zastąpić mechaniczne połączenia elektronicznym przesyłem sygnałów. Na tej bazie powstają rozwiązania dla układu kierowniczego i hamulców, w tym system brake-by-wire, który wkrótce trafi do produkcji seryjnej.
Bosch zaprezentuje również oprogramowanie Vehicle Motion Management – system koordynujący pracę hamulców, układu kierowniczego, napędu i podwozia.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Architektura oraz oprogramowanie
W centrum uwagi znajdą się rozwiązania dla scentralizowanej architektury pojazdów. Bosch pokaże wydajne komputery centralne i strefowe, a także nową generację sieci pokładowych z 48-woltowym systemem zasilania i transceiverem CAN SIC XL, umożliwiającym szybszą transmisję danych.
Spółka zależna ETAS zaprezentuje platformę oprogramowania wspierającą rozwój i walidację funkcji pojazdów.
Elektromobilność wg firmy Bosch
Bosch przedstawi półprzewodniki mocy z węglika krzemu (MOSFET 750 V i 1200 V), elektryczne osie eAxle 3-w-1 łączące silnik, przekładnię i elektronikę mocy, a także nową generację falowników i silników elektrycznych. Ważnym elementem są też:
- systemy zarządzania energią i termiką,
- nowa bateria litowo-jonowa 48 V
- oraz dwukierunkowe ładowarki,
które umożliwiają wykorzystanie pojazdów jako magazynów energii.
Diagnostyka XXI w.
Nowością w obszarze serwisu jest rozszerzenie oprogramowania Bosch ESI[tronic] o obsługę samochodów Tesla. Dzięki automatycznemu tłumaczeniu danych diagnostycznych na różne języki, rozwiązanie ułatwia niezależnym warsztatom obsługę aut elektrycznych amerykańskiej marki.
Źródło: Bosch

![BOSCH – Oprogramowanie ESI[tronic] – Nominacja: Produkt Roku 2025](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/index_big%2Fmedia%2Fartykuly%2FBosch%2520-%2520prezentacja%2520PR25.jpg)
![Prezentacja strategii rozwoju konceptu warsztatowego ZF [pro]Service](https://cms.autoexpert.pl/media/cache/resolve/index_big%2Fmedia%2Fartykuly%2FZF%25202025.jpg)






